Phuket of beter Patong - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu Phuket of beter Patong - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu

Phuket of beter Patong

Door: Mark Hilbolling

Blijf op de hoogte en volg Mark

21 September 2008 | Thailand, Phuket

Hallo mensch,

k heb even weer wat tijd in mijn drukke vakantie gevonden om een bericht te schrijven naar het thuisland.

Op het moment bevind ik mijn op een eilandje vlak onder de thaise wal, Phuket is de grootste stad daar dus wordt het Phuket genoemd. Ons hotel bevind zich immers in een toeristisch dorpje genaamd Patong, wat volgens mij in het Nederlands Paradijs betekend. Van het vliegveld op Phuket (na de meest turbilerende vliegreis die ik ooit heb gehad) werden we opgepikt door een mannetje van ons hotel. het mooie eraan was dat hij met een bordje met mijn naam erop stond te zwaaien. Hij bracht ons met de wagen naar het hotel, wat nog redelijk lang rijden was. Onderweg vertelde hij wat er allemaal te doen was op dit eiland. Aangekomen bij ons hotel vroegen we ons af of wel goed zaten. Het hotel was echt prachtig, de kamers zagen er goed uit en het zwembad was ook super.

Wat je vaak hoort over vieze oude mannetjes die naar thailand gaan om daar jonge meisjes te misbruiken is waar, je ziet hier de een naar de ander.. echt smerig is dat. Maar ja wat wil je ook als er in het kroegen gebied ongeveer 500 hoeren rondlopen.

de tweede dag dat we hier zaten wouden we iets van het eiland zien en zijn we naar de katpu waterval gegaan.. een echt grote waterval is het niet.. gewoon een klein stroompje water wat van een berg afloopt. Op een plek viel het water ongeveer 2 meter naar beneden, dus heb ik me daar maar even gedouched.

De derde dag hier zijn we naar de Phi Phi eilanden geweest. Met een speedboot gingen voeren we met nog 40 anderen richting die eilanden. We waren nog geen 15 min onderweg of een van de motoren van de boot hield ermee op. Mooi kloten, maar gelukkig konden we na 15 min overstappen op een andere boot en verder varen.De eilanden waar we daarna zijn beland zijn echt de meest mooie eilanden die ik ooit gezien heb. eerst zijn we naar het eiland waar een james bond film en the beach is opgenomen, daar konden we even zwemmen en foto's maken. Daarna voeren we in de regen (ja hier kan het ook regenen) verder naar een koraalrif, daar hebben we gedoken. Vet veel mooie vissen gezien, maar dit is waarschijnlijk niks in vergelijking met the great barrier reef in Australie, maar toch een mooi voorproefje. Na deze duik zijn we naar Phi Phi gevaren om daar te lunchen. Na de lunch zijn we naar een klein eilandje in the middle
of nowhere gegaan om daar te zwemmen en te chillen.

Toen we weer terug in het hotel waren ben ik gaan pitten voor een uur of 2 en is louii gaan eten.. Toen ik wakker werd ben ik gaan eten in Molly Malones, een irish pub. Daar ben ik in gesprek gekomen met 2 oude gezinnentjes uit ierland.. en hebben we samen sunderland - middelsbrough gekenen. even later hebben we naar liverpool - stoke city gekeken. de kroeg was inmiddels een beetje gevult met liverpool supp. dus ben k daarbij gaan zitten en heb de rest van de avond met hun bier zitten zuipen en als laatst ook nog arsenal - bolten gekeken.. in een woord prima, chille trip gehad en de hele avond voetbal.

k heb nu lang genoeg hier in dit internetcafe gezeten dus ik denk dat k maar ff een duik in de heerlijk warme zee ga nemen.

FOTO'S www.spaaky.zijnalbums.nl deze keer zijn ze de moeite waard!!

Gegroet

Mark

• 21 September 2008 - 08:46

Jeffrey:

Aaa spaaky...

Hou ist jong? heb je het een beetje naar je zin? Al gebruik gemaakt van een 'thaise massage'? haha. Zo te horen heb je het goed naar je zin!

Alvast een goede reis toegewenst naar het meest mooie, ruige, diverse, relaxde, en natuur schoonste continent ter wereld!

Maak er wat van!

• 21 September 2008 - 09:46

Elyne:

Wil je mij de volgende keer wel meenemen? Hier is het stom!
    Kusje voor jou

• 21 September 2008 - 10:30

Fam. Martens:

Hoi Mark,
    Cool toch dat er iemand met JOUW naambordje op je zit te wacht. Super. Je vermaakt je uitstekend zo te horen. Druk programma, weinig slaap. Genieten dus.
    Nu gaan we de foto's even bekijken.
    Tot later.
    Veel liefs, Sonja en fam.

• 21 September 2008 - 11:51

Marco.:

Spaaky.

Vett ja!

nou je hebt het vast alweer gehoord maar PSV is weer niet goed bezig..

Have fun.

• 21 September 2008 - 15:02

Yvonne:

heeej spaaky!
    Heb je foto's even bekeken hoor, ziet er tof uit! geniet er van, maar dat komt vast en zeker goed;)

xxx

• 21 September 2008 - 17:52

Christine:

Leuk om te lezen hoe het daar is! Heb ook je foto's bekeken. Er zitten hele mooie bij.. Have fun!
    Groetjes Christine

• 21 September 2008 - 18:21

Dokter:

joooo spaaaky hoe ist./...bang cock in bangcock

• 21 September 2008 - 18:58

Asserstraat 38:

hoi Mark,wat jij allemaal al hebt gezien in een paar dagen tijd.Geweldig. Dat ze je staan opwachten met een naambordje, dat voelde wel goed zeker. Er zitten prachtige foto's bij. Maak je ook filmpjes? groetjes pap en mam

• 21 September 2008 - 20:39

Wim:

spaakmeister.. bruut ja.. Ben je in dat kroegen gebied toevallig geen bekende tegen gekomen? :) burl.. cloud 9 was ook weer loaggnn.. stuiteren to the end.. beavis zegt: greetz from the a-weg.. de stemming is hier rottend..
    Laters

• 22 September 2008 - 08:05

Ria:

He Jongen, leuk om al die verhalen van jullie te lezen, en je bent volop aan het genieten,en leuk dat we de foto's kunnen bekijken
    Nog een paar dagen hier, en dan Down Under, jeetje spannend hoor.
    Hou je haaks jongen,en tot later.
    Ria

• 22 September 2008 - 09:54

Jeff:

mooimooi, vette pix:)
    enjoy en goede reis naar Aussie..X

• 22 September 2008 - 12:02

Marije:

Zeer scherpe foto's Spaak!

Enjoy!

• 22 September 2008 - 15:56

Jaap :

Eej Mark. klinkt goed allemaal. Je niet vergrijpen aan die kleine kinderen daar he ;-)

• 24 September 2008 - 12:25

Lisa:

Spaaky!

Klinkt allemaal super daarooo. Chill Chill Chill... Geniet er van. Nu ff je foto's bekijken. Ben benieuwd!

Xxx Lisa