Terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu Terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu

Terug naar Bangkok

Door: Mark Hilbolling

Blijf op de hoogte en volg Mark

23 September 2008 | Thailand, Bangkok

De laatste dag in Phuket hebben we niet veel gedaan.. s avonds nog even op stap geweest in een discotheek, dat was wel super, ze draaiden er chille muziek en alles werd bijna voor je gedaan.. in de wc stond een gast die de kraan open en dicht voor je deed en je een handdoek gaf om je handen mee af te drogen, dat zouden ze trouwens in NL ook wel eens mogen doen in een discotheek of kroeg, het bier was goed op koud dus hebben we lang doorgetrokken die avond. helaas moesten we de volgende dag weer terug naar het drukke bangkok. beide met een te brak hoofd in het vliegtuig gestapt maar alles is weer goed gekomen. In Bangkok stond wederom iemand met een bordje klaar voor het vervoer naar het hotel. Hier zijn we vroeg gaan slapen omdat er de volgende ochtend om half 7 een taxi voor ons klaar stond voor een trip.

De trip die we voor vandaag geboekt hadden was wederom goed geslaagd. Na ongeveer 3 uur rijden, wat redelijk snel ging omdat we eindelijk een paar Nederlanders tegen kwamen en goed in gesprek waren, kwamen we aan bij een begraafplaats van WWll slachtoffers die bij the bridge over the river kwai om het leven zijn gekomen door uitputting ofwel door bombardementen van de geallieerden. Hieronder waren tevens ongeveer 1800 Nederlandse soldaten. De begraafplaats was heel netjes onderhouden, alleen kwamen we er op de begraafplaats achter dat de accu van de camera op was, balen dus. De Nederanders hebben wat pix gemaakt en zullen die sturen als ze terug zijn van vakantie. Na de begraafplaats zijn we naar het oorlogsmuseum geweest, daar lagen een paar immense bommen enz dat was wel indrukwekkend, ook was er informatie over hoe de brug is gemaakt en hoeveel de soldaten wel niet hebben geleden. Na het museum zijn we over de bekende brug gelopen, dat was wel mooi.

Na de brug zijn we doorgereden om een tochtje met de trein te maken, k had alleen een voetbaltijdschrift gekregen dus heb niks van de reis mee gekregen, dat was ook wel ff lekker.

Na de treinreis hebben we wat crappy rijst gegeten en zijn we met een bamboevlot over de rivier afgedreven, was niet veel aan.

Daarna zijn we gaan olifant rijden. Dit was wel tof, nouja eigenlijk alleen voor de foto dan en dat je een keer op zo'n immens beest hebt gezeten, het lopen is vervelend en doet zeer aan je rug.

Hierna zijn we nog naar een waterval geweest en daar heb ik ff lekker gedouched. Echt super is dat.

Vanavond even de tas in pakken en morgen lekker een dagje reizen naar Australie

Ik geef jullie een volgend bericht vanuit Cairns waar het weer nog mooier is en de zee nog blauwer en het koraal nog mooier!!

Groeten

• 23 September 2008 - 15:45

Elyne:

Yeah ik ben de eerste (A) Goede vlucht morgen. Laurens moet maar een beetje om je denken, je kunt nu niet op mijn schouder uithuilen :P
    Kusje

• 23 September 2008 - 15:52

Elyne:

Kusje

• 23 September 2008 - 18:16

Elly Koerts:

Hey Mark, leuk om je berichten te volgen. Mans is volgens mij stinkend jaloers dat jij daar nu zit en hij inmiddels al in herfstig weer af en toe. Is Laurens bij je of ben je met iemand anders?
    Bij HT alles bij het oude, alleen nu met Mark heel vaak op de praattafel. Houd je taai en geniet. t Lijkt me een werkelijk unieke belevenis zo'n reis.
    Groet, je oude juf

• 23 September 2008 - 18:36

Harm En Ria:

Goede reis morgen naar de Aussies, en we genieten hier van je verslagen.

• 23 September 2008 - 20:02

Asserstraat 38:

Leuk Mark om ook even de berichtjes te lezen. Op je 'oude school' worden je belevenissen ook gevolgd. Succes morgen met de vlucht naar Australië. pap en mam

• 23 September 2008 - 20:18

Fam. Martens:

He hoi, weer een mooie belevenis. Jammer dat je moeder niet mee is. Zij had de graven etc. vast geweldig gevonden. Een goede vlucht toegewenst. Nu ga je dus echt 'down under'. Veel liefs Gasselterweg 38

• 23 September 2008 - 21:19

Marco:

Brute verhalen spaak

• 24 September 2008 - 03:56

Mark Hilbolling:

@ HT

ja ik reis samen met Laurens of lijkt dat geen goeie combinatie :D

als je laurens zijn site is laurens1.wbj.nu

Ik ga me nu opmaken voor een dagje wachten op vliegvelden en in vliegtuigen, pfff

Groeten

• 24 September 2008 - 21:49

Kirsten:

Superleuk zeg om te lezen wat je allemaal doet!
    Heeel veel plezier @ Australië!

Kus