Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu

Townsville

Door: Mark Hilbolling

Blijf op de hoogte en volg Mark

02 November 2008 | Australië, Townsville

T is weer 2 weekjes geleden dat k mijn laatste teken van leven heb gegeven naar het thuisfront, dus laat mijn maar ff een verhaaltje schrijven over wat er in tussentijd is gebeurd.

We hebben eigenlijk zeer weinig ondernomen in de laatste weken omdat we aan het werk waren. We hadden een baantje gevonden bij een autosloop om de reparaties van onze wagen af te betalen. Dus elke dag van 8 tot 4 werken en tot 5 aanwezig zijn en genieten van een koud biertje. Het werk was wel redelijk zwaar, eerst moesten we autodeuren van binnen naar buiten verplaatsen en sorteren enz. geen moeilijk werk, maar k heb de ballen verstand van auto's en er waren weer bepaalde deuren die wel bewaard moesten en sommigen moestn weg enz enz en dan heb je natuurlijk nog de zon, t is hier een beetje warmer dan in NL t scheelt maar een graad of 20 a 25. Ik vind dat persoonlijk nou niet echt vervelend ofzo, maar het is wel behoorlijk zweten. Natuurlijk heb ik ook nog wel ander werk gedaan dan alleen deuren verslepen en een beetje in auto's scheuren en leren rijden met schakelen doormiddel van een hendel achter het stuur, maar dat is niet echt boeiend. Wel hebben we donders veel verschillende soorten straaljagers helicopters enz van het leger gezien (townville heeft een grote, of de grootste? legerbasis van australie) die allemaal vlak over het bedrijf heen vlogen omdat het vliegveld daar vlakbij is.

In het hostel hebben we inmiddels ook een hele hoop mensen leren kennen.. wat natuurlijk wel super chill is. De duitsers zijn hier een beetje boel in overmacht, overal waar je komt hoor je wel weer, ah verdamt nogmaal oder wie gehtst. Er zitten ook wel een paar lache gasten bij. Dan heb je belgie wat vetegenwoordigd is door Stien, Stien gaat misschien met ons mee richting airly beach. (jeej stien je komt voor in een verhaal van mij) John onze Lyonaise Fransman waar je goeie discussie over voetbal mee kunt voeren en als we weer een keer tegen olympique Lyonais spelen een wedstrijd in Stade Gerland kan komen kijken. Daarnaast heb je nog een aantal Deense mensen hier rond sjokken (Hvad hedder du? hoe heet jij? - Hvad sigger du? kun je dat herhalen - Je er fra Holland - ik woon in Holland) De Engelsen en de Ieren zijn altijd geval appart, maar wel toffe lui, Als laatst heb je nog Rayn uit Canada, stevast me een biertje in de hand.

Vorige week zaterdag heb ik mijn eerste Rugby wedstrijd meegemaakt. De openingswedstrijd van de Rugby worldcup was hier in Townsville en ging tussen Engeland en Papua New Guinea. Dat was wel vet, maar de meeste mensen zeiden dat dit geen super wedstrijden zijn omdat er ook crappy spelers rondlopen en dat we een keer naar een teamswedstrijd moesten gaan.

Gister hebben we een bbq gehad bij wat collega's van het werk, dat was wel gezellig. En over 30 min gaan we met hun lekker de zee op met hun boot en een beetje vissen en van het weer genieten.

Gegroet

Mark

• 02 November 2008 - 04:20

Stephan:

Joo spaak

Mooi dat oal gaat giet
    pff ben net vrij van de PB! Als het goed is zit ik met 3 uurtjes al weer in de kantine!

Laterzz!

• 02 November 2008 - 08:50

Asserstraat 38:

Hoi Mark
    Discussies voeren met een Fransman?? Dan zul je wel een hete aardappel in de mond hebben, want Frans was toch niet jouw taal!
    Zo zie je maar waar deze reis al niet goed voor is. Onze auto hoeft straks ook niet meer naar de garage, scheelt dat even.Wij hebben het idee dat het bier daar wel heerlijk moet zijn
    en al dat bbq.
    We missen je af en toe een klein beetje, maar we genieten ervan dat je het daar zo geweldig naar je zin hebt.
    groetjes van je pa en ma

• 02 November 2008 - 10:00

Hoof:

Haha Spaaky
    Mooi man, goed bezig heb ik al wel weer door!
    Keep enjoying!

Wanneer ga je verder reizen ?

gr . Hoof

• 02 November 2008 - 11:22

Wulm:

Goed bezig spaak :D vooral niet teveel doen, is niet goed voor je!

PSV eindelijk weer overwinningen deze week! succes daaro!

joooo

• 02 November 2008 - 13:22

Elyne:

Hey lieverd,

alles gaat goed daar! Hier ook hoor :) Vanaaf ga ik lekker luxe dineren bij je ouders, Patat dus! ;)
    Heb je nog plannen voor Airly beach? Crocks vangen en als laarzen mee terug nemen :S

Tot over 5 weekjes!

Dikke Kus Elyne

• 02 November 2008 - 16:53

Joost:

Monteurtje,
    Ik begon me al zorgen te maken Spaaky. Al twee week geen leven gehoord van onze man. Wij hebben ook een fantastische avontuur meegemaakt: de Vossenjacht. De mooiste vos heette Peter Thijs, die gezelschap had van Annie(de opblaas vriedin) Dus je hoeft helemaal niet 20.000 km te reizen voor boeiende verhalen! Hou ons op de hoogte Spaaky! mazzel

• 03 November 2008 - 21:58

Freddy:

Hey topper, zag ook dat er mensen uit zweden zijn in je verhaal. Als je nog een spoedcursus zweeds wil, dan mag je bij mij aankloppen hoor!
    Hvad hedder du? = Vad heter du? /je er fra holland = Jag ar fran Nederlanderna. :)

weltrusten(God natt)

• 04 November 2008 - 00:27

Stien:

Yessss!
    Belgium is going sailing on thursday!
    Zijn jullie nu ook eindelijk vertrokken? hoe is het duiken verlopen?
    Groetjes!

• 04 November 2008 - 10:00

Roan:

aah die spaak!!
    mooi dat je het naar je zin hebt daaro!!
    en over dat zweten.. Dat doe jij hier bij -10 ook ;)

knup jij nog maar even wat auto's in mekaar.. genieten wij hier nog even van het slechte weer :)

groeten!!

• 05 November 2008 - 20:33

Ria:

Hey Mark, ik hoorde dat jullie een zeiltocht gaan maken, Net ff gegoogeld, en foto's gezien van jullie Whitsundays. Dat ziet er echt veelbelovend uit.
    Wordt weer genieten.
    tjonge tjonge tjonge.
    Nog een tip: Vergeet je reddingsvest niet.

• 09 November 2008 - 11:56

Margriet:

Mark! Oooah wat ben ik jaloers op jullie zeg, reizen is het mooiste wat er bestaat! Ik wens jullie nog de mooiste, gekste en raarste avonturen toe! liefs margriet (en jethro)