Verneukt, de pracht van het land, no worry's - Reisverslag uit Townsville, Australië van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu Verneukt, de pracht van het land, no worry's - Reisverslag uit Townsville, Australië van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu

Verneukt, de pracht van het land, no worry's

Door: Mark Hilbolling

Blijf op de hoogte en volg Mark

19 Oktober 2008 | Australië, Townsville

Lekker op een brakke zondag achter een computer een verhaal schrijven, tja het moet maar.

Dit is een verhaal met 3 titels, zoals je kunt lezen.

Verneukt!

We hebben dus een auto gekocht met papieren van een apk en alles bleek in orde te zijn. Helaas was dit niet zo toen we afgelopen maandag bij the goverment of transport in Cairns aanklopten om de auto op onze naam te zetten. De papieren die erbij zaten waren wel voor een apk, alleen was dit een papier van de eerste inspectie en er moet dus nog van alles aan de auto gebeuren. Dit is dus mooi kloten. Vooral omdat de kosten van de reparaties om de apk in orde te krijgen ongeveer 1500$ zijn.

Nu hebben we dus 2 mogelijkheden. 1 de wagen laten repareren en dan op onze naam zetten en ermee gaan rijden (duurt overigens wel een week of 2 omdat ze alle onderdelen hiervoor niet hebben)
of 2 queensland uit rijden en dan ergens anders proberen een apk te fixxen, omdat Queensland een van de strengste keuring heeft in het land.

We hebben dus voor nummer 2 gekozen. Op die manier rijden we wel verzekerd rond, maar de auto staat nog op naam van die vieze Franse ****, wat in principe wel leuk is. Als we geflitst worden, gaat de boete naar hem. Als we een parkeer bon krijgen, gaat de boete naar hem. Dus we kunnen nu lekker doorrijden en parkeren waar we willen. Maar we moeten wel binnen 1 maand de apk hebben en dus snel naar NSW.

De pracht van het land!

Omdat we veel stil zitten in bohemia central hostel in Cairns, hebben we inmiddels wat mensen leren kennen. Zo zaten we op een avond te genieten van een heerlijk avondmaal en hadden we het met een australische man een geweldige discusie over slappe regeltjes van de overheden van de wereld. toen het meisje aan een tafel achter ons ineens zei, jullie komen uit Nederland he, ik kan het horen aan je engels. (bedankt) Zo zijn we dus in contact gekomen met Laura Bouter. Na enkele uren van discusieren en zuipen, zaten we met z'n 3en op ongeveer dezelfde plannen, Cape tribulation. Die avond (vorige week zaterdag) nog werd besloten om maandag naar Cape te rijden en daar een overnachting te pakken en dan naar het zuiden af te reizen. Zondag lopen we Koen Raadsen tegen het lijf, Eindhovenaar dus kon gelijk goed met hem praten over het afgelopen seizoen, de slechte champions league wedstrijden enz enz. Aangezien Koen nog voor 3 dagen heeft geboekt in het hostel hebben we besloten om hem dan woensdag op te pikken voor de reis naar het zuiden. We hebben nu dus 2 Nederlandse reisgenoten. (later die zondagavond moeten we nog een meisje uit Groningen, laurens kende haar vaag van vroeger omdat haar vader in z'laren woont, en een uit Breda teleurstellen. Dat ze niet mee kunnen rijden.

Maandag zijn we (nadat we eerst naar de goverment en garage en shit zijn geweest) maar begonnen aan de reis naar Cape Tribulation. Vlakbij Cape ligt een plaatsje genaamd Laura en Laura vroeg ons of we misschien heel alsjeblieft via Laura willen rijden. Op de kaart is dit ongeveer 100 a 150 km rijden en dus wel te doen. Een lange rit was hierop het gevolg door een prachtig heuvel landschap. Waar koeien gewoon los langs de weg lopen, waar walibi's langs de weg zitten en waar dus ook heel veel dooie koeien en dooie walibi's liggen. Na ongeveer 200 km richting het noorden kregen we de afslag Laura 96km. Jeej we zijn er zo. ff snel achteruit Laura in rijden, ff in Laura zeiken, ff wat eten in Laura, Laura irriteren in Laura, grapjes over Laura maken met Laura in Laura bla bla bla. Alleen was het jammer dat de weg na 4 km ermee ophield en we over een zandpad door moesten ivm wegwerkzaamheden. een twijfel of we door zullen rijden of terug. Gelukkig hebben we de juiste keuze gemaakt en zijn we doorgereden en na 80 km zandpad en door een nog mooier stukje natuur, komen we aan in Laura. Een mooi pitoresk dorpje met 1 straat en ongeveer 70 inwoners. Het is inmiddels 5 uur in de middag geworden in Laura, dus besluiten we om in Laura een plekje om te slapen te vinden. We huren een huisje en zijn blij dat we tenminste 1 fles vodka mee gebracht hebben omdat alles zo smerig in het huisje is, dat het eigenlijk niet leuk was. (ik weet zeker dat mam er gek zou worden) Na een fles vodka te legen zijn we maar gaan slapen. De volgende ochtend was ik redelijk vroeg wakker en ben ik buiten rond gaan lopen. Daar heb ik een van mijn mooiste zonsopkomsten gezien. Tevens allerlei rare vogels en veel termieten. Op de terug weg zijn we via Cooktown gereden om onze weg te vervolgen naar Cape tribulation. Helaas werd ons in Cooktown medegedeeld dat we niet zonder 4x4 wagen in Cape kunnen komen. Heel jammer dus maar ik verwacht dat ik op mijn reis nog wel een keer krokodillen en rare beesten gaat zien. We zijn dus terug gereden naar Cairns om daar Koen op te halen.

Woensdag zijn we vanuit Cairns vertrokken met Laura en Koen. Ons doel is Townsville. Laura had plannen om naar mission beach te gaan dus die hebben we daar afgezet en zijn we met z'n 3en verder gereden naar Townsville. Onderweg zijn we niet echt veel dingen tegen gekomen. Met een klein gelukje zijn we bij een wreckyard gekomen, maar daar in no worry's meer over. In Townsville hebben we overnacht in een hostel en hebben een trip naar Magnetic island geboekt. Magnetic island is niet echt magnetisch, maar captain Cook dacht het omdat zijn kompas stuk was en maar naar magnetic island bleef wijzen. Na een wandeling van ongeveer 3km met volle bepakking komen we aan bij een schitterend hostel. Hier hebben we de dag dus doorgebracht. Die avond zijn we begonnen met het goedkope alcohol in Australie GOON oftewel wijn. De beste manier om dit te leren drinken is met een goed spelletje dus we hebben veel lol gehad met Koen en zn rare kapriolen. Gister zijn we wezen wandelen in de bergen van Magnetic island. Vooral om hier een koala beer te zien en om van het uitzicht te genieten. Beide missie's zijn geslaagd, we hebben een koala beer gezien en het uitzicht wat je hier hebt is echt geweldig. Die avond zijn we gaan bbqen en op stap geweest naar een klote bar maar hebben wel lol gehad met wat nederlanders en ieren daar. Vandaag heb ik dus een heerlijk brakke zondag.

No Worry's

Het no worry's verhaal is hoe alles (denk ik) toch weer goed komt. Toen we Townville binnen reden zijn we verkeerd gereden en bij een autosloop aangekomen. Hier vroegen we de weg en hebben we gelijk ff geinformeerd of het mogelijk was om hier onze auto te laten keuren. Aangezien we anders ongeveer 600$ aan benzine kwijt zijn om helemaal naar sydney te rijden en weer terug, kunnen we proberen om hem hier te laten keuren. Hiervoor zijn we naar een ander bedrijf gereden en hebben daar gevraagd of het kom. De volgende dag moesten we de wagen inleveren en werd hij gekeurd. Daar ging 1 dag overheen en toen moesten we maar terug komen voor het resultaat. Dit was het bericht dat we aan reparatie kosten 1023$ kwijt zijn. Tja veel geld, maar we gaan het toch maar doen en net voordat we weg wouden gaan kwam de baas van het bedrijf eraan of we miss in ruil voor een hele flinke korting 2 dagen bij hem willen werken en miss langer. Dat zal helemaal perfect zijn en miss gaat het ons dan ook helemaal niks kosten, alleen 2 of meer dagen werken. Dat is voor ons in ieder geval wat zorgen minder. Daarnaast zitten we weer in een chill hostel, waar je gewoon bier mag zuipen en bijna overal mag roken. Dat is hier in Australie vaak nogal niet mogelijk.

No worry's mate

Voor enkele foto's www.spaaky.zijnalbums.nl

• 19 Oktober 2008 - 11:14

Marco:

Spaaky jonge, vett verhaal.
    Als je de 50 gepasseerd bent, wordt schrijver (Y)!

• 19 Oktober 2008 - 11:22

Marije:

Spaak!
    Zo te lezen heb je het erg naar je zin! Mooi zo! Ben blij dat je weer wat van je hebt laten horen! Nou rustig aan daar en succes met het werken bij de garage!
    Jammer dat je er dinsdag niet bij bent, maar we zullen 1 of meerdere op mij drinken voor jou!

Mazzel!

• 19 Oktober 2008 - 12:13

Ria Van Dam:

Ik keek al uit naar een berichtje, leuk om je verhaal zo te lezen, Laurens schrijft nm "iets" minder dan jij. In de paar dagen dat jullie werken in de garage kan je gelijk een beetje EHBO voor auto's leren, misschien is dat tzt nog nodig.
    Groeten Ria

• 19 Oktober 2008 - 12:55

Elyne:

Bewaar je nog wel wat leuke dingen om met mij te doen? ;) Je hebt al zoveel leuks gedaan!
    Kusje

• 19 Oktober 2008 - 13:43

Stephan:

Jo Spaak,

Heel rie dat je daar kan werken! cool verhaal man!
    LAterz

• 19 Oktober 2008 - 14:09

Niels:

Lache verhalen spaak! Dat meisje uit groningen = Janique zeker of niet? was vorig jaar vriendin van mijn huisgenoot in utrecht! hahaha,wat een toeval! have fun verder

• 19 Oktober 2008 - 16:23

Joost:

Dus Spaaky wordt automonteur? Bassie was het vroeger ook, dus het zal vast niet moeilijk zijn:D Super verhalen Spaaky! Jouw ervaringen en overtuigingen motiveren mij ook alleen maar meer om in de komende jaren ook een trip Ergens in het buiteland te maken! Maar ja, hier maak je ook dingen mee die jij weer niet mee maakt. Ik was vanmiddag in het prachtige Bellingwolde. Alleen jammer dat het 1ste hier met 4-1 verloor. Ons derde doet leuk mee bovenin en uit analyses van onze Thieme kunnen we nog wel kampioen worden haha. Ik ben benieuwd naar je komende avonturen en doe vooral niet rustig aan! groeten de Wijs

• 19 Oktober 2008 - 16:44

Uut Buu'n:

Feyen zoekt veur de zomervakantie nog een de-monteur. Geef je op, je hebt nu ook een referentie...groeten vanaf de Bult (H&R)

• 19 Oktober 2008 - 20:57

Sjoerd:

Yo gast,
    echt een vet verhaal,
    fucking master menjonge..
    Ik ben echt zo jaloers als n moddafokka nu..
    Lekkere wijven?
    Yo

• 20 Oktober 2008 - 07:02

Fam. Martens:

Jouw trip blijft één groot AVONTUUR.
    Bewaar je nog wel een hele mooie zonsondergang voor Elyne?

Veel liefs, Sonja en fam.

• 20 Oktober 2008 - 08:14

Karin V Veen:

Jo Spaakie,

Leuk verhaal, je kan mooi schrijven!
    Als ik het goed begrijp, mogen jullie dus je eigen auto repareren?
    Ik vroeg me verder nog af: wat is een walibi?
    Dat is toch een attractiepark???? ;)

Nou ga zo door, geniet er van!

Groetjes!

• 20 Oktober 2008 - 12:30

Rienk:

Cool verhaal spaak!! ga zo door

• 20 Oktober 2008 - 17:12

Ria:

Prachtig verhaal weer Mark. En "de Schakel" kan wel kontakt opnemen met je. Een eigen collum in jullie dorpskrant.
    Je bent er geschikt voor.

• 21 Oktober 2008 - 06:56

Jeffrey:

Ah Spaaky jong.

Vette bak ja! Mooie hufters die fransen.
    Wel mooi dat je het op die manier hebt opgelost met die reparatie van je auto.

Mooie verhalen!

Groeten uit het regenachtige eext.

• 22 Oktober 2008 - 11:53

Freddy:

Hey die Spaak!

Nice story! Leuk om te lezen dat alles goed gaat(of goed komt:) )Blijf vooral schrijven, dan hebben wij hier in het koude holland iets om te lezen.
    Ik ga zo richting Eindhoven(ben nu bij Anita), moet ff wat regelen bij het stadion, want ik heb namelijk mijn liverpool kaartje bij me ipv marseille!!(weet het, oliedom!)

Nou Spaak, we spreken elkaar.
    Mazzel

• 22 Oktober 2008 - 13:51

Elly Van HT:

He Mark, dus gewoon even de handjes laten wapperen en je auto komt in orde? Da's echt mazzel dus. Voor zeg 4 dagen werken per persoon, dus 8 werkdagen totaal een reparatie van 1000 dollar? Al uitgerekend welk gigantisch uursalaris je dan verdient?
    Inmiddels is ook Seno geslaagd bij HT met een enorme vertraging en herkansen, maar beter laat dan niet. Hij wil wellicht ook naar Australie gaan, maar da's nog niet zeker.
    Groet uit waterkoud Nederland (waar ze lekker wel de Zuidlaardermarkt hadden)

Elly

• 31 Oktober 2008 - 03:04

Stien:

Mark!
    Nog altijd geen verhalen over mij? een kleine vermelding is al goed hoor... ;)

Groetjes!

PS: PNG are LOSERS!!!

• 07 Januari 2010 - 12:13

Laura:

Als je je dus heel erg verveeld.. en je allerlei namen van vrienden aan het googlen bent en vervolgens denk, goh.. ik zal mijn eigen naam eens googlen.. dan kom je dus hier op uit!!!
    Wat een fantastisch avontuur in LAURA!
    Hoe is het?