Van Townsville via White Sunday naar Bundaberg - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu Van Townsville via White Sunday naar Bundaberg - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu

Van Townsville via White Sunday naar Bundaberg

Door: Mark Hilbolling

Blijf op de hoogte en volg Mark

12 November 2008 | Australië, Bundaberg

ohja daar was ik,

van het vissen is niet veel gekomen, we zijn alleen maar naar een strand gevaren waar je alleen per boot kunt komen en hebben daar heerlijk niks gedaan. Dat mocht ook wel want we hebben een drukke maandag voor de boeg. Maandag dus ook vroeg opgestaan (11 uur) en naar the Billabong resort gereden, das ongeveer 30 min rijden buiten Townsville. Daar hebben we krokodillen vastgehouden enz. das wel leuk voor de foto :D Daarna gingen ze de bigg ass krokodillen voeren met wat vis aan een stokje.. echt geweldig. K wist niet dat een monster van 2 a 3 meter lang ook zo hoog de lucht in kon om zijn voer te pakken. (Heb k trouwens nog wel filmpjes van maar dat komt de volgende keer wel, k moet ff iets vinden om ze te uploaden)
Na het billabong gebeuren zijn we naar the rockpool gegaan om daar ff te zwemmen en uit te rusten voor de Castle Hill sunset. De sunset was super en k heb het nog aan de stok gehad met een Lyon supporter :p (zie spaaky.zijnalbums.nl) Nu hebben we alles wat er in en rond Townsville te zien is, in 1 dag gezien. Dat is zeer vermoeiend en dan moet er natuurlijk in de avond een afzakkertje gedronken worden en wat blijkt er is iemand in het hostel jarig dus groot feest :D

De volgende dag vertrokken naar airly beach om daar de witte zondagen te bezoeken. Heerlijk een dagje in het hostel tot rust gekomen en daarna met een zeilboot naar de witte zondagen geweest. Donders mooi. De zeilboot (de matador) was 17 jaar geleden de snelste op aarde, nou ja niet echt op aarde maar in de zee. Om de zeilen in een 30 meter hoge mast te krijgen moesten de passagiers helpen. Dus k heb ook nog wat gedaan op de boot. De eerste dag hebben we een duik gehad en heerlijk vanuit de zee een sunset gezien. Verdomme wat hou ik van Australie. Echt prachtig. Daarna zijn we door gevaren naar een rustige baai om daar de nacht in te gaan met "Club Matador" Zeer gezellig allemaal :p alleen een beetje jammer dat k de slaap niet kon vatten omdat er een gast 10 cm boven mij lag te snurken. Ik haat echt snurkende mensen, verschrikkelijk. Tevens was het ook nog eens 30 graden dus ben ik maar op het dek gaan liggen en kijken naar een sterrenhemel. Das wel mooi maar de tijd gaat er niet veel sneller door. Na ongeveer 4 uur 5 bier en wat sigaretten begon de zon weer een beetje naar boven te komen. Ook werden er meerdere mensen wakker dus heb k mijn eerste sunrise met een Schotse, Ierse, 2 Zuid Koreaanse, Duitse en Belgische mensen mee gemaakt. Dat maakt het naast de natuur hier nog weer wat anders dan in NL. Vroeg in de ochtend hebben we de zeilen gehezen en zijn we vertrokken naar de White Sundays. Ja mensen ik heb nog nooit zo'n mooi strand gezien en ik weet ook wel zeker dat ik geen mooierderere strand ga vinden. (wederom foto's spaaky.zijnalbums.nl) Hier hebben we 2 uurtjes op het strand doorgebracht. De mensen hebben verteld dat we niet zonder wetsuite mochten zwemmen ivm de jellyfish (kwallen) maar dat heeft mijn niet veel geinterreseerd. Met de gedachte als k dan toch ooit een keer vervroegd mocht sterven dan had ik dat wel een geschikte plek gevonden ben ik lekker gaan zwemmen en quess what k leef nog en k heb geen jellyfish gezien. Daarna heerlijk verbrand op het sneeuwwitte strand en weer terug naar de boot. Hier hebben we ons klaar gemaakt voor een volgende duik. Onze instructrice wou met ons gaan cavediving. Whohooo dat wil k ook wel, maar het viel een beetje tegen vond k persoonlijk. We zijn wel door een aantal coralcaves gezwommen, maar k had me er meer bij voorgesteld. Ohja bij de eerste duik hebben we nog een luipaardhaai gezien. Machtig mooie haai. (voor visliefhebbers www.zoekhetlekkerzelfffopopgoogle.nl) Na de duik heb k me maar ff laten insmeren met wat aftersun en heb ff lekker een tukje gedaan in de schaduw. Deze avond was wederom geslaagd. Maar k lag redelijk vroeg in bed. Volgende dag hadden we een race tegen een andere boot. Door een sterk staaltje stuurmans kunsten en de zeilen nog net ff wat strakker te trekken en de boot flink schuin door het water te laten snijden hebben we het in de laatste meters gewonnen denk ik (k lag te pitten dus heb van dit alles weinig mee gekregen) Weer terug aan land zijn we nog een nachtje in het hostel in Airly gebleven en vertrokken naar Bundaberg. Een stadje 800 km onder airly dus wel te doen in 1 dag. Bundaberg staat bekend om Bundaberg rum (volgens de meeste backpackers in het hostel de meest smerige rum ooit gemaakt) dus nog maar niet geprobeerd (goed he mam) Bundaberg is ook erg in trek omdat er veel werk te vinden is. Dat is ook het hoofddoel van dit gebeuren. Maandag naar uitzendbureau geweest en vandaag aan het werk. Ohnee 2 man waren niet op komen dagen op het werk en omdat het werk met z'n 4en gedaan moest worden ben ik niet aan het werk. Bij de tomatenpluk hadden ze te veel man dus konden ze van het hostel ook niks voor me vinden. (het hostel regelt werk voor je als je er slaapt. iedere avond hangt er een lijst waar een ieder moet werken. hier wordt je dus ook heen gebracht met een busje van het hostel. heel goed geregeld allemaal. Helaas ben ik met een italiaanse belg de lul omdat 2 mensen zich verslapen hebben.) Dus zit ik hier nu een verhaal voor jullie te schrijven. T is bijna klaar k moet alleen nog ff iets schrijven over gister.

maandag 11 uur in de ochtend. ik kom met die belg en een ierse gast uit dat uitzendbureau gelopen en terug in het hostel. Daar woont al 4 dagen een Ierse gast die het hostel is uitgeschopt. heeft bijna geen geld (176$ totaal), maar wel een overvloed aan humor. Hij wil naar Noosa om daar te werken. Een kameraad van hem wil wel met hem mee, want hij heeft nog 800$. Er komt een gast uit een ander hostel bij ons zitten. Hij is net uit het hostel geschopt en heeft welgeteld 130$ over. Hij vind het ook een goed idee om naar noosa te gaan. Omdat de bussen hier veel geld kosten willen ze met de trein die niet rijdt dus moeten ze maar een auto huren waarvan ze denken dat het ongeveer 40$ zal kosten. K heb ze ff een lift naar eurocar gegeven en daar wordt hun verteld dat het 400$ gaat kosten dus plan gaat over. Terug naar het hostel (inmiddels een aantal flessen passion pop verder) krijgen ze een idee om een auto, een bijl, een hamer en wat spijkers. Om met de auto naar Noosa te rijden en daar een hut te bouwen. Zonder grap, dit is serieus hun plan. Inmiddels zijn er wat meer mensen bij komen zitten en het humor gehalte is hoog. Alle plannen worden goed doorgenomen en ze bellen een paar mensen op. inmiddels nog meer flessen passion pop en de goedkopen dinsdag large pizza voor 4,95 $ (das ongeveer 2,5 euro) worden er nog meer mensen voor auto's bij langs gebeld. Rond 10 uur in de avond beld iemand terug en ze fixxen een ongeregistreerde auto voor 450$ Ze zijn deze ochtend met een bijl en hamer en nog een reisgenoot afgereisd naar noosa. The most wreckless people i've met. Geweldig gelachen met deze gasten en k verwacht ze nog wel tegen te komen in Noosa.

k ga nu maar weer verder met velletjes van mijn rug te plukken. en kijken of k in het hostel wat roebels kan verdien door de keuken schoon te maken ofzo

Gegroet vanuit OZ

Mark

• 12 November 2008 - 06:35

Asserstraat 38:

hallo Mark, blij iets van je te horen. Je vermaakt je uitstekend en het land vind je geweldig. We hadden ook niet anders verwacht. Zorg je er wel voor dat je geen 'lever' problemen krijgt? Groetjes uit het natte en kille Gieten, pap en mam

• 12 November 2008 - 08:04

Marloes:

Hey Spaaky, zo te lezen vermaak je je daar prima! Wederom een leuk verhaal! Have fun!

Kus

• 12 November 2008 - 10:14

Elyne:

Die gasten hebben het echt vet goed gedaan! Ze zijn helemaal naar NL gereden en wonen nu voor de febo op de Grote Markt! Het hutje bestaat uit een stukje karton, maar dan hebben ze wel elke morgen een mooie zonsopkomst :D Haha!
    Nu je toch nog niet aant werk bent, kun je ook wel vast wat plannen bedenken die wíj gaan doen!
    Tot over 4 weekjes!
    Kusje Elyne

• 12 November 2008 - 10:22

Marije:

Joooo zwager!
    Zo te horen vermaak jij je nog uiterst goed! Ik ben wel vet jaloers op je! Je bent verandert zoals op de foto's te zien en ben blij dat je nog steeds mijn mooie cadeautje draag!:D YEAH!

Rustig aan he!

• 12 November 2008 - 10:37

Niekieboy:

Hé Spaaky het scheelt dat jij ook niet snurkt ;)

Trouwens genoten van je verhalen over Thailand. Ik ga deze zomer zes weken naar Thailand,Laos,Cambodja en Vietnam dus was wel even leuk om voor mij nu al herkenbare dingen te lezen.

• 12 November 2008 - 12:01

Charmainessss:

Haaaaaaaaai M & L

How r u guys?!
    Zo te zien is het echt VET GAAF daar, lachen man.

Laurel en Hardy de grote wereld in ahhhhahah

hier veel koude regen etc, en HT is nog steeds kut.

Enjoy ur selfs!!

vette shit man!!

• 12 November 2008 - 19:01

Freddy:

Hey Spaak!

Goed om te horen dat je je prima vermaakt daar! Tjonge, je kunt wel schrijver worden! Keurige stukjes hoor en ga vooral door met het posten van je belevenissen.
    Nog veel plezier daar.

mzzl

• 13 November 2008 - 21:35

LisL:

Spaaaaky!

Je vermaakt je nog prima zo te lezen. Je hebt nog altijd genoeg om te schrijven;) Geniet er weer van! (Doe je al;))
    I'm waiting for the next story!

Kuskus LisL

• 13 November 2008 - 21:41

LisL:

Spaaaaky!

I'm waiting for the next story!

Kuskus LisL

• 18 November 2008 - 11:01

Dokter:

moi spaakmeister wie gehts?? aol goud daar ozzy? ik mis je wel hoor!! gr il dottore