NYE Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu NYE Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu

NYE Sydney

Door: Mark Hilbolling

Blijf op de hoogte en volg Mark

08 Januari 2009 | Australië, Sydney

Daar zijn we weer!!

ik heb vernomen dat een lang verhaal niet altijd even makkelijk is om te lezen en soms ook vermoeiend is, dus ik hou het kort, nouja dat is de bedoeling.

Na boxing day zijn we naar de hoofdstad van Australie gegaan. Daar hebben we 2 dagen doorgebracht. Het is trouwens echt een mooie stad. Alles is ook gebouwd, geplant en uitdeweggeruimd om het parlementsgebouw maar zo goed mogelijk in zicht te houden. een oprijlaan van enkele honderden meters met tja vanalles. Wel heel mooi. Daarnaast hebben de Australiers er nog over nagedacht. Ze hebben het dak beplant met gras, voor als de Duitsers zich nog een keer weer wat in hun hoofd halen, dan kunnen ze het lekker niet zien vanbovenaf :) De volgende dag zijn we naar the state library gegaan om daar heerlijk te genieten van gratis internet. Daarna naar Bankstown gekacheld (suburb van Sydney) om daar in het motel te pitten voor NYE. Dikke lading drank en een beetje eten ingeslagen voor de volgende dag. Pap en Mam even gefeliciteerd met hun 25jarige huwlijksjubileum (kun je nagaan hoe oud hun al zijn :p) WHUHU 31 dec. Om half ten naar the harbour bridge gegaan. (half ten is in het fatsoenlijk engels half 11 voor de duidelijkheid) Daar komen we eerst aan bij de botanic gardens, waar een wachtrij van minstens 1 kilometer stond. Dan lieg ik serieuswaarniet! Dus rottend, maar iets anders opzoeken. in de taxi naar een andere plek gegaan maar daar niet echt een goed uitzicht op de brug dus maar weer terug en daar zijn we Emma en Linsay tegen gekomen dus daar maar blijven hangen. De hele dag lekker chill op het gras, bijna onder de brug, gezeten biertjes pakken, dom lullen en de tijd maar uitzitten. om 9 uur des avond kregen we een voorproefje op het vuurwerk. Dat was wel immens mooi om te zien en de stemming kwam er maar eens weer wat beter in, nog maar wat bier er tegenaandrinken. Rond 10 uur was de doos leeg en overgesprongen op de vodka cola om het lichaam een beetje op te warmen. Dan ineens 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 JEUUUUUUUUJEEEJEUEJEUJUEUEUEJEUEJEUJEUEJEUEJUEJEUJEEUUEJEUEJEJEJEE WHOOOOHOOOOOOO JEEJEJEJJEJEEEEEEUUEJEUJEUEJEU WHOOOOOHOOO !!!!!!!!!!!!GELUKKIG NIEUW JAAR VOOR DEGENEN TEGEN WIE IK HET NOG NIET HEB GEZEGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oh donders wat een vet vuurwerk, mag ook wel als je 5 miljoen dollar de lucht in schiet!! Echt heel vet allemaal. Dan geef ik het woord maar aan Loui, want persoonlijk weet k niet alles meer wat er na 1 uur is gebeurd. K leef gelukkig nog wel, met een klein schrammetje op mijn elleboog. :D Het was iig wel donders mooi (is mijn verteld) Volgende dag lekker beroerd, maar dat hoort erbij. Dus dat heb ik ook maar getrotseerd. Lekker Pap en Mam wakker gebeld (zijn jullie niet meer gewend he) NYE gebeuren allemaal achter mijn gelaten en met ons 4en naar Batemansbay gereden gereden, daar een nacht doorgebracht en toen ben ik met Elyne naar een beetje Outback getourd. Met een kleine 1200km voor de boeg, hadden we wel wat te doen. rijden rijden rijden rijden en na 2 dagen jeej. Broken Hil een oud mijnstadje met een flying docters locatie. Heel heet was het daar, een graad of 38 a 40 celsius. De volgende dag naar silverton geweest. das een gosttown met een paar rottende huisjes en een hele bult warmte. De teller stond daar wel op 45 graden denk ik. Daar een beetje rondgesjokt maar ik vond het niet donders interesant. Nog ff een paar fototjes gemaakt. Ikke op de auto staan, geen goed plan. Deukje in het dak. Maar wel een toffe foto. Weer terug getourd. Naar flying docters basis geweest, was eigenlijk gesloten, maar k heb wel wat connecties dus wij konden wel een rondleiding krijgen. Volgende dag terug getourd, bijna een lege tank met de wagen. We moesten nog ongeveer 80 km naar het volgende stadje en de tank stond bijna op reserve. Gelukkig wel gehaald tot het tankstatione, maar k ben bang dat we geen 40 meter verder konden rijden. Maar goed gered. We hebben in Dubbo overnacht. s Avonds naar de film geweest yesman, was wel lachen. Volgende dag weer naar de library voor wat internet en ff een route plannen terug naar batemansbay, om Loui en dionne te bevrijden van hun benouwde situatie daar zonder auto en zonder supermarkt of iets op loopafstand. Dus wij snel die kant op kachelen. over binnendoorweggetjes enz zandpaden graffel paden weer op de weg, brodje kijk uit voor loslopende schapen bult op knal GVD band lek 14.02 uur. Ik schelden als een dolle omdat k nog nooit een band heb verwisseld. Nouja maar aan de slag. Krik dr bij reserveband zoeken en ergens onder de auto gevonden bandje dr af bandje dr op wieldop erop 14.20 uur koffers terug in de auto en gas. Naar een tyrecentre gereden en daar band laten repareren. Dan zegt die gast, moet je eens kijken. In het reserve wiel zit dus ook alweer een spijker en hij liep alweer langzaam leeg. Dus die band ook maar laten fixxen. Kloar. In batmanbay nachtje op de camping gepit bij loui en dionne en nu zijn we weer terug in Sydney om nog ff de laatste 2 dagen met Elyne gezellige dingetjes te doen.

Ik hoop dat dit kort of lang genoeg is. Volgens mij maakt het niet veel uit omdat het bij jullie toch ver onder 0 is en je weinig anders hebt te doen dan bij de kachel zitten.

Ik wil trouwens ook iedereen bedanken voor de reacties. Het doet me altijd goed als er weer een reactie van iemand binnen is. Dan weet k dat ik het niet voor niks doe.

Groeten

Mark

• 08 Januari 2009 - 07:39

Marije:

Spaaaak & Elyne....:D

Mooi verhaaltje weer, alleen ontbreekt er wel 1 ding volgens mij? De aanhouding door de politie in de outback.. hahahaha...

Nou maak er de laatste dagen ook nog wat moois van voor Elyne, zoals jullie al weken doen!

xxxx.

• 08 Januari 2009 - 09:05

Wulm:

Dude!

Klinkt heeeel nice allemaal. Hier inderdaad kutweer dus genoeg tijd om je verhaaltjes te lezen.

Vermaak je nog even!

• 08 Januari 2009 - 09:11

Wim:

Maatje...
    Bruut ook weer.. ik ben jaloers, hier in groningen was oud en nieuw ook wel laggggn.. alleen nu weer dikke studie terror.. Kun je niet gewoon met elyne mee terug vliegen? Het begint hier steeds rottender te worden zonder onze ondernemende man :D We moeten binnenkort maar even weer telefoneren.. laggn laggn laggn.. groeten aan elyne..
    Jeeeuuuuuuuuuuu

• 08 Januari 2009 - 10:59

Rienk:

Dude

Spaak aller eerst die stukkies van je kunnen niet lang genoeg zijn. Doet me altijd goed om te weten dat je het naar je zin hebt!

Dat vuurwerk moest idd wat zijn geweest, zag een stukje van op tv. Dit jaar kom je weer thuis jonge kun je je verhalen real-live vertellen. Geniet er van en groeten aan je meisje mzzl!

• 08 Januari 2009 - 11:13

Kirsten:

Heey!

Klinkt super allemaal :D Erg goed naar je zin dus gelukkig!
    Super leuk om je gister nog ff gesproken te hebben :)
    Heel veel plezier nog en geniet nog ff van je tijd met Elyne!

Kusje

• 08 Januari 2009 - 12:58

Sjoerd:

Spaaky en SPaakina op pad(H)..
    Heel vet hoor gast!!
    Tis hier idd -miljoen graden..en jij daar nieuwjaar vieren in je korte broek...terror!
    YOO

• 08 Januari 2009 - 14:10

Elly Van HT:

Ha ha, lekker NYE lijkt dat te zijn geweest. Nou ja, jullie jaar is al wat ouder dan het onze inmiddels, dus je zult wel goed bijgekomen zijn.
    Om je effe jaloers te maken: nog een weekje en dan gaat bijna heel HT een week op wintersportkamp naar Zwitserland.
    Tja, heb je misschien toch te snel je diploma gehaald.
    Nee, je doet het niet voor niets, we lezen jullie berichten echt wel.
    Gelukkig jaar gewenst en ben benieuwd wat jullie gaan doen als je weer in Drenthe terug bent.

• 08 Januari 2009 - 14:23

Ria:

Mark, wij hebben hier Jans Polling uit Borger, met verhalen uit zijn leven, maar ik heb gehoord dat hij gestopt is, en een opvolger zoekt. Ik heb de opvolger gevonden JIJ dus !!!! Na je australie trip gaan we je verslagen in boekwerk uitbrengen, ik zoek wel een uitgever, want dit wordt een echte kaskraker. Heerlijk om je verhaal weer te lezen.
    Geniet nog lekker 2 dagen van je meisje. Nu mag jij haar nog in jouw armen pakken, maar zondag doe ik het :-)Ook al is het -10, ik sta op schiphol.
    Veel liefs van ons
    Harm en Ria

• 08 Januari 2009 - 17:48

Asserstraat 38:

Hallo Mark, wederom weer een leuk, spannend verhaal. Wij missen ook het stukje van jullie aanhouding, zoals Marije ook schreef. Heb samen nog heel veel plezier de laatste dag en
    nacht.Sterkte gewenst met het afscheid nemen van elkaar. We denken aan jullie, liefs en een knuffel van je pap en mam

• 08 Januari 2009 - 19:25

Janine:

Toch fantastisch dat je het ook samen met Elyne zo naar je zin hebt. Moet je straks weer afkicken. Geen blonde stoot om even lekker mee te knuffelen. Zal wel een heavy afscheid worden op het vliegveld.

Ook nu weer bedankt voor een mooi verhaal. Ik trek de snowboots morgen weer aan en breng dan mijn beide kids weer door weer en wind naar school. Bernice wil graag haar nieuwe zomerjurken aan. Mag ze bij je logeren?!

Bye bye zwaai zwaai en de groeten uit Gieten van ons alle 4! Zullen daddy cool/Hendrik paddestoel even extra knuffelen met zijn verjaardag.

• 09 Januari 2009 - 02:31

Mark:

Ohja om miss het dan zo nog ff toe te voegen. We zijn nog aangehouden in de woestijn. Ik had eerst een stuk gereden. Het snelheidslimiet is 110. Dan kun je beter gaan lopen. Als je dan door het midden van nergens heenrijd ben je gauw geneigd te hard te rijden. Rond 130 ofzo. Nadat we ff gestopt waren is Elyne verder gereden. Na ongeveer 1 uur rijden en geen enkel teken van leven te zijn tegen gekomen komt er ineens een PAARSE wagen met zwaailampen op ons af gereden. (niet van achter maar van voren) knipperlicht aan, maakt een U-turn en stop politie. Wij stoppen en we lagen echt helemaal dubbel van dit onverwachte bezoek. Mevr. mag ik u rijbewijs ff zien. Hij dat ff tjekke en daarna de regestratie. Dat is nog niet helemaal in orde maarwe hebben een papiertje dat zegt dat het onderweg is. Dus dat was ook goed. Toen zei hij dat we gemiddeld 124kmph reden (best raar als je vanaf de voorkant op ons afgereden komt) en zei hij tegen mij dat ik mevr. maar ff moest uitleggen dat het snelheidslimiet 110 was. Daarna stapte hij in zijn auto en ging hij weer verder. Wij weer lachen en lekker doorgetoert

later

• 09 Januari 2009 - 18:30

Wendy:

Wauw! wat een belevenissen weer allemaal!

Tis hier koud, brrr!
    Elyne, geniet nog ff van je laatste daagjes Down Under!!

Wendy

• 09 Januari 2009 - 19:03

Sonja En Familie:

Hoi lieverds,
    Ria kan dat nu wel zo mooi zeggen: jouw verhalen uitbrengen in een boek. Dan wel even herschrijven graag: tjonge jonge wat een waterval een woorden weer. Maar, heel leuk allemaal. Lieve Mark, wij sluiten Elyne binnenkort weer in onze armen en jij alvast veel plezier met je volgende trip. Wordt het Nieuw Zeeland?
    Veel liefs, familie Martens

• 10 Januari 2009 - 06:44

Marijke:

was het hier maar 40 graden, maar wij kunnen hier dan we weer schaatsen, en dat gebeurd hier natuurlijk ook niet vaak. en heb je het een beetje leuk gehad met elientje?
    succes nog daar vriend

• 12 Januari 2009 - 08:12

Marije:

Mark!
    Uiterst mooie foto's weer van Sydney! Had al veel van Elyne gezien maar die van jou maken het wel af!

Oooohja, wat was jij dronken met oud en nieuw... Hahahahaha!:D

• 12 Januari 2009 - 20:23

Elyne:

Wil je snel de loterij winnen? ;)

• 14 Januari 2009 - 11:54

Berdien:

Het klinkt allemaal super vet, nu lijkt het net alsof wij niets meemaken ;)..
    Leuk dat je meisje er was of niet?
    Kom je eigenlijk wel terug?

Have fun Spaak! xxxx

• 14 Januari 2009 - 13:08

Marijn:

he ouwe stinkerd! how wortel!

Kom ff terug dan voor Technoboy!

En maak weer es n mooi verhaaltje