Spiffing - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu Spiffing - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu

Spiffing

Door: Mark Hilbolling

Blijf op de hoogte en volg Mark

08 April 2009 | Australië, Sydney

SPIFFING (adjective)
The adjective SPIFFING has 1 sense:

1. excellent or splendid

Spiffing an english word that can be used to express your feelings/status of the moment.

Spiffing is het juiste woord voor mijn status op het moment. Alles is weer goed gekomen hier in het mooie australie. Na barre tijden zijn de mooie tijden nu gekomen, huisje, werk, roebels :)

T is alweer een tijdje geleden dat er een bericht naar de nederlandse samenleving is gestuurd vanaf mijn kant, dus het werd weer hoog tijd.

Er zijn hier inderdaad een aantal dingen veranderd sinds het laatste bericht. Laten we maar beginnen bij het huis.
Ik heb een aantal dagen bij een kennis doorgebracht om me een beetje te orienteren in sydney. Daarna heb ik een poosje in het smerigste hostel ooit gezeten. K heb wel veel gelachen daar. Ik ben er een paar russen tegen gekomen, geweldige figuren. Allemaal loze dingen met hun meegemaakt. Maar het werd me daar toch een beetje te veel, bijv de badkamers op mijn verdieping waren in de week dat ik er zat geen enkele keer schoongemaakt, de gangen waren smerig, er zaten de hele dag zwervers voor de deur. Achja k had een er een bed en goedkoop ook dus het maakte mij niet zoveel uit. Die week heb ik veel lopen zoeken naar werk en ook een paar sollicitatie gesprekken gehad, maar dat liep allemaal op niks uit. Tegelijkertijd was k ook wat aan het zoeken naar een sharehouse. Mijn laatste dag in het hostel vond ik er ook een in darlinghurst, de suburb waar ik graag zou willen wonen. K ben er ff wezen kijken en het leek me allemaal wel goed toe. Dus de volgende dag ben ik er gelijk ingetrokken. 157a Palmer street, 2010 Darlinghurst Sydey is het adres. ik woon hier (op het moment) met 2 brazilianen, 2 fransen, 1 jappaner, 1 zuid afrikaan 1 italiaan en een indier. Super toffe mensen. Zo leer je ook nog een keer wat van andere culturen.

Na een aantal dagen in het huis te wonen en dagelijks op zoek te zijn naar werk werd het toch eindelijk beloond. Er waren 4 mensen in het huis op zoek naar een baan en we hadden een afspraak gemaakt, degene die werk vind komt terug met een doos bier. Het was een vrijdag en ik zit hier met Max (zuid afrikaan) alex, pierre (frans) en Go (jappaner) in de woonkamer en zeg: ik zal me vandaag ff een baan vinden, ik ben zat van het zoeken!! Dus ik me ff douchen en k zeg ciao putana's tegen mijn huisgenoten en loop de stad in. nog voordat ik in het centrum ben zie ik in Hyde Park wat mensen bezig met het bouwen van tenten. Dus ik er gelijk heen en vraag aan een of de manager/baas ook ergens rondloopt. Than you need to talk to him, Andrew (andy). Dus ik loop naar hem toe en zeg, ik ben Mark, ik ben op zoek naar een baan. Oh do you got some experience in labourwork here in Australia. No sir, but i've been building tents for about 5 years. Oke, this is my number, see you here on monday 8.30.
7 min nadat ik mijn huis had verlaten loop ik het huis weer binnen met een doos bier en wordt keihard uitgelachen door mijn huisgenoten. HAHA crazy dutch guy, you think that we beleave you that you got a job. Nee maar geniet nou maar van je bier, ik zit te wachten tot jij een baan krijgt. Dat weekend zijn er 3 dozen bier het huis binen gebracht, door een ieder die werk had gevonden.

ohja, die zaterdag ben ik naar Sound relief geweest. eerst een uurtje in de rij gestaan, maar wel op tijd voor Coldplay, echt super vet om die live te zien. (Jacques en Janine jullie gaan een mooi concert tegemoet in september) De rest van de dag waren er nog veel andere bands, maar het was niet echt super. Tot 7 uur s avonds gewacht tot de 2 minuten stilte en de live (op beeldscherm) toespraak van Prins William en Harry en daarna het optreden van kylie Minogue was het tijd voor the Presets. toen zij opkwamen begon het keihard te regenen, dat maakte de sfeer daar ook wel super. Iedereen bleef buiten staan dansen in de regen.

nu ik een aantal week aan het werk ben komen de roebels ook weer binnen. Dat is wel fijn, als je hier wat wilt doen. 2 week geleden ben k naar een feest van q-dance geweest. Een super weekend gehad, Wouter was hier voor het weekend en k had via via wat nederlanders leren kennen die ook naar het feest gingen, dus van te voren in mijn huis ff indrinken en toen naar het feest. Daar een grote groep nederlanders tegen gekomen, dus een lekker ouderwets nederlandse avond gehad.

Om hier toch een beetje aan sport te doen gaan we met een man of 5 van het huis elke woensdag voetballen op een veldje vlakbij ons huis. Daar hebben we al een aantal mensen leren kennen. Dus altijd mooie partijen van 10 tegen 10 ofzo. Zo leer je ook weer wat mensen kennen, die je later, als je een wk qualificatie duel van Australie tegen Usbekistan in de kroeg zit te kijken, weer tegenkomt en achter de bar blijkt te werken :) altijd fijn zo'n gratis avondje. Australie won trouwens na een van de slechtste wedstrijden die ik ooit had gezien met 2-0.

Af en toe gebeuren er ook wat dingen die wel eens vervelend kunnen zijn, zoals een telefoon die kapot gaat. Gelukkig doet ie het nog wel, maar is mijn beeldscherm naar de tyfus. Heel fijn als je al je telefoon nummers op je telefoon hebt staan en niks op je simkaart. Vanmiddag maar ff opzoek naar een winkeltje waar ze telefoons fixxen en hopen dat ze mijn nummer kunnen kopieren ofzo. Gisteravond trouwens wel een nieuwe tel gekregen. Iemand had een telefoon over dus die kan ik nu gebruiken.

Voor dit weekend hebben mijn huisgenoten ook wat plannen, aangezien ik voor australische regels zondag eindelijk volwassen wordt, hebben ze wat voor me georganiseerd. Ik probeer er nog achter te komen, maar het enige wat ze hebben gezegd is dat ik zondag en voor mijn eigen veiligheid maandag maar vrij moet nemen. Dus we zullen wel zien.

Ik hoop dat u zo weer een beetje geinformeerd bent,

tot Later

  • 08 April 2009 - 04:03

    Asserstraat 38:

    Eigenlijk nog te vroeg voor een reactie, maar ik ben blij dat je je draai weer hebt gevonden. Ik wist niet dat ze in Australie ook al de roebel als betaalmiddel hadden. Nou ja zo leren we elke dag weer.Goed en alvast een goeie dag zondag. Als we nog beltegoed hebben, dan laten we misschien nog wel iets van ons horen.

  • 08 April 2009 - 05:56

    Mam:

    hoi Mark, hier zaten we alweer een tijdje op te wachten.Gelukkig voor je dat je werk hebt. Kun je alvast gaan sparen om ons straks af te lossen,.
    Alvast een hele fijne dag toegewenst zondag.
    Hou je taai, liefs van je moeder

  • 08 April 2009 - 06:23

    Ria:

    het is 8.30uur ned.tijd en ik lees ook net je verhaal, waar we naar uitkeken. Gelukkig is alles goed gekomen,leuk werk, leuke huisgenoten, en inkomen. Zondag gaan wij je verjaardag bij je ouders vieren, en we zullen foto's maken.
    Laat je lekker verrassen zondag, wij bellen zeker nog ff dus zorg dat je foon gefixed is.
    Hou je brievenbus in de gaten want de donald dukkies zullen nu hun weg naar australie vinden.
    Liefs van ons Mark, en hou je haaks jongen.
    Harm en Ria

  • 08 April 2009 - 06:37

    Ria:

    het is 8.30uur ned.tijd en ik lees ook net je verhaal, waar we naar uitkeken. Gelukkig is alles goed gekomen,leuk werk, leuke huisgenoten, en inkomen. Zondag gaan wij je verjaardag bij je ouders vieren, en we zullen foto's maken.
    Laat je lekker verrassen zondag, wij bellen zeker nog ff dus zorg dat je foon gefixed is.
    Hou je brievenbus in de gaten want de donald dukkies zullen nu hun weg naar australie vinden.
    Liefs van ons Mark, en hou je haaks jongen.
    Harm en Ria

  • 08 April 2009 - 06:43

    Henrieke:

    Hai Mark,

    Leuk iets van je te horen!! Gelukkig dat het nu beter gaat!
    Rustig aan hè!
    X Henrieke

  • 08 April 2009 - 07:35

    Sander:

    Yo mark, fijn te horen dat je eindelijk een job hebt gevonden. Toch wel erg fijn een beetje roebels in de pocket.
    Heb al tijdje niks van laurens vernomen maar die zag zich wel redden denk. Sicces met je nieuwe Job.

    Greets Sander

  • 08 April 2009 - 07:53

    Marije:

    Spaaaky! Mooi verhaal weer! Wij gaan zaterdagavond naar het voetbalfeest en zullen daar een aantal op je drinken! Ik hoop dat de verrassing van je huisgenoten leuk is en als we bellen, zal het gesprek wel grappig zijn, aangezien jij maandag moet vrij maken..:D

    Kalllum aan!

  • 08 April 2009 - 08:46

    Ruud:

    Yo Mark,

    alvast gefiliciteerd met je verjaardag. Dus het gaat allemaal weer de goede kant op, goed om te lezen, mooi verhaal trouwens. Nou heb ik niet je telefoonnummer opgeslagen de laatste keer dat we belden. Zou jij mij nog eens kunnen bellen aangezien wij met een paar dagen in Sydney arriveren. Zou mooi zijn als jouw huisje even kan bezichtigen. Alvast bedankt. (mijn nummer: 0449 222 835)

    gr Ruud & Lys

  • 08 April 2009 - 09:58

    Sjoerd:

    Loooooaggggn...
    Heel vet verhaaltje weer...maar ik wist dit allemaal al:D..
    (Y)

  • 08 April 2009 - 10:54

    Jeff:

    YOww Gozer,,
    eindelijk weer es wat online hee...:)
    Maar bereidt je maar voor op zaterdag hoor want dat wordt een hoop atten voor jou! De yardi oFtewel bierbong wordt je beste vriend op je 21th..:) zondag je slechtste vriend waarschijnlijk.. haha enjoy en laat al die buitenlanders maar flinkt wat pix maken! XXX

  • 08 April 2009 - 11:35

    Lisa:

    Spaaaaak!

    Wat klinkt het allemaal weer leuk! Tof dat je een baantje hebt. Bevalt het een beetje? Natuurlijk... domme vraag, komt geld binnen hè;) Nog veel plezier en succes van 't weekend!:p Fijne verjaardag alvast.

    Kusje Lisa

  • 08 April 2009 - 13:27

    Jacques En Janine:

    He Mark, eindelijk maar toch ben je weer in de ether. Vroeg me al een tijdje af of je misschien net zo stoned als een koala in de boom hing?!

    Dus zondag is het partytime? Heb nog even gedacht om Robert ten Brink of Henny Huisman als verrassing jouw liefde en daddy cool en sweet mum te laten overvliegen maar ook Robert en Henny hebben allebei de telefoon stuk en hebben mijn nummer ook niet opgeslagen. He wat jammerrrrr!

    Mark veel plezier zondag en ik hoop dat je flink wat roebels scoort met het tenten bouwen.

    O ja we gaan in juli ook nog naar U2. Weet je dat ook even. Ha ha. Fijne paashaasdagen and say hi to skippy.

    Liefs Jacques en Janine

  • 08 April 2009 - 17:40

    Elyne:

    hehe eindelijk weer een verhaaltje! Goed dat je weer een tel hebt, dan kan ik je stalken bereid je maar voor :P De techniek zit ons niet mee he, dus ff een snel berichtje in de schaarse illegale inetminuten die ik heb... Nu ff een cadeautje voor je fixen, dus hou de boel in de gaten de komende dagen! En flink sparen, want over 22 dagen ben ik jarig (A) Kusje voor jou lieverd!

  • 08 April 2009 - 18:33

    Poetin:

    Hey Spaaky,

    een slechte wedstrijd gezien? Tip: moet je eens kijken naar feyenoord en 020, dat is vast net zo slecht!:)
    Trouwens, ik ben heel benieuwd hoeveel liter bier je naar binnen hebt gegoten in de tijd dat je in Down Under zit! Volgens mij kun je steef zijn zwembad er wel mee vullen!:)

    Groeten

  • 08 April 2009 - 19:17

    Poedie Again:

    Over 99 dagen thuis? Dan kan ik weer aftellen ;) En jij ook :D

  • 09 April 2009 - 17:07

    Marijn:

    Gaaaaaaaaaaast!
    Goeie shit, keep it up!
    Wel deze zomer weer terug komen he ;)

  • 09 April 2009 - 17:19

    Familie Martens:

    Hè hè, eindelijk weer eens iets te lezen. We waren al een beetje ongerust. Maar ja, als je eindelijk eens weer alle dagen aan het werk bent, heb je natuurlijk niet meer zoveel tijd voor andere dingen. Toch??
    Gelukkig geniet je weer volop, en dat doet ons goed. Marlou heeft 24 april haar spreekbeurt, waar blijven de dolfijnen??!!
    Heel veel plezier toegewenst de 12e, enne, hou je telefoon paraat want ook wij gaan je dan stalken.
    Veel liefs Sonja, Teun, Jacco en Marlou

  • 11 April 2009 - 18:33

    Gerrit En Ria VanDam:

    Hallo Mark,
    Fijn om te lezen dat het weer goed met je gaat en dat je ook werk hebt gevonden. Je had op de campings al kunnen oefenen met het opzetten van tenten dus dat moet nu een eitje zijn.
    Laurens vermaakt zich ook nog goed op Tasmanie en is een goede leerling kok.
    We wensen je vanuit het nu ook zonnig en warme Nederland een fijne verjaardag toe.
    Groeten van Gerrit en Ria van Dam.

  • 22 April 2009 - 13:21

    Ria:

    Hoi Mark,
    Weet je ik ben nieuwsgierig naar je penthouse in Sydney, Wil je misschien wel wat foto's maken, zodat wij een beeld hebben, hoe jij woont enz.
    We bellen snel een keer.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2009

On the road again

01 Mei 2009

an die arbeit

08 April 2009

Spiffing

04 Maart 2009

tja dan maar weer Sydney

18 Februari 2009

Barre tijden
Mark

Actief sinds 14 Aug. 2008
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 41801

Voorgaande reizen:

16 September 2008 - 16 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: