Terug naar Byron - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu Terug naar Byron - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu

Terug naar Byron

Door: Mark Hilbolling

Blijf op de hoogte en volg Mark

28 Januari 2009 | Australië, Sydney

Het is weer een tijdje geleden dat ik wat aan jullie trouwe lezers wat heb laten horen. Door slecht bericht uit Nederland heb ik het hier toch wel even moeilijk gehad. Voor mij onverwacht kreeg ik bericht van Henk dat het slechter ging met Opa en dat Opa twee dagen later ook is overleden. Ik heb het er hier moeilijk mee gehad, maar met de steun die ik hier van Loui en enkele andere Nederlanders heeft veel geholpen. Rust zacht Opa.

Nadat we in Sydney de laatste twee dagen door hebben gebracht in Bondi (spreek bondaij) Beach om nog even op het strand te liggen met Elyne, waar trouwens niet veel van gekomen is, moest ik mijn vriendinnetje helaas weer terug naar school sturen. Op het vliegveld vlak voordat Elyne vertrok hadden Louii en ik nog ff iets op het oog gekregen, 2 flesjes Jacquess Daniel voor 60$ Kooopje meenemen die handel, Helaas bleek naar het afrekenen dat Elyne het achter de douane kon ophalen. Stom we hadden het kunnen weten, maar tja niks aan te doen (Geniet ervan Henk) Na een lang gezwaai is Elyne dan toch maar weer naar Nederland gegaan.

Onderweg van Sydney naar Byron zijn we nog ff een nachtje in port Macquere gestopt en daar een donders goeie Tooheys New aanbieding gevonden. Dat verzachte des avonds de situatie een beetje na de miskoop van de JD en dat Elyne weer weg was. Na een avodn Port zijn we doorgekacheld naar byron waar we op de camping terecht kwamen omdat alle hostels vol waren. Hier hebben we Live Animal Planet gehad omdat er een paar lizards om onze tent liepen en het toch wel interresante beesten zijn. We hebben ze nog geprobeert te vangen met een doosje met een stokje eronder, maar het doosje bleek niet zwaar genoeg te zijn toen er een in zat. Deze avond gingen we ff koken in de campingkeuken en wie komen we daar tegen Ronnie en Gert, 2 Nederlanders die we ontmoet hadden op Xqlusive Showtek. Biertje jongens, nouwja laten we maar een doen dan. Ik weet zeker dat de lizards onze tent hebben omgedraaid want de ingang zat niet meer op de juiste plek die nacht. In de dagen die volgden op de camping hebben we ons voornamelijk bezig gehouden met werk zoeken en van het weer genieten.

We zitten nu weer in Main Beach hostel. Hier komen we weer allerlei bekende gezichten tegen en het is gelijk weer een gezellige boel. Tevens zijn er weer bekende gezichten terug gekomen in de tijd dat we er nu zitten. Dagelijk houden we ons voornamelijk bezig met cv's uitdelen en een beetje kaarten enz. Eergisteren was Australia Day. Een dag vol van gezellige mensen en Beach Cricket, wat ik nu ik het een keer gespeeld heb alsnog een waardeloze sport vind.

Ohja er is hier nog een periode van the game of life geweest, Loos spelletje met als je een bepaald woord antwoord je 10 keer moet opdrukken waar je ook bent. Dat brengt wel redelijk wat gelach mee... Ik heb de eerste dag 80 keer moeten opdrukken in o.a. The Woollies (supermarkt) op het strand in het hostel. Louii heeft zich aardig lopen uitslofen in Coco Mango's (discotheek) nouja, veel lol mee gehad.

Dit was wel ongeveer het verhaal, het is heir redelijk rustig en we zijn er niet echt op uit geweest voor tripjes ofzo.

The main thing is finding work right now.

Ik zal binnenkort nog wel ff weer wat foto's op internet zetten


Groeten

Mark

  • 28 Januari 2009 - 05:47

    Stephan:

    Jo spaak,

    Ik hoorde dat je zelfs langer blijft! moet wel heel vet zijn daar..je vliegt er ook niet zomaar weer een keer heen natuurlijk. Ik ga donderdag nacht naar
    Hinterglemm Oostenrijk weekje skieen met marco, joost en selwyn! leuke onderneming dacht ik!

    Nou spreek je later
    Mzzlz

  • 28 Januari 2009 - 06:01

    Marc Nouwen:

    Heeey Spaaky!

    Terwijl ik hier mijn bericht plaats, zie ik links onder het scherm de naam Spaaky staan, kon er maar een zijn natuurlijk :)

    Gecondoleerd met je opa, en have fun in Byron, vergeet vooral niet naar the Arts Factory te gaan, en daar even de tuin in te wandelen ;)

    Marc

  • 28 Januari 2009 - 07:28

    Janine:

    Hoi Mark,
    Inderdaad zwaar k. dat je erg ver weg bent als je hoort dat het niet goed gaat met opa en dat je dan moet horen dat hij er niet meer is. Veel verdrietige mensen gezien maar wel een mooi verhaal over opa gehoord! En het zijn wel bikkels hoor, jouw vader en moeder, Elyne, Henk en Kim!

    Ga je de volgende keer wel even een wild animal vangen? Al is het alleen maar als straf omdat die andere de tent heeft omgedraaid! Laat je niet gekker maken dan dat je al bent. Veel plezier nog daar aan de andere kant van de wereld.

    Groetjes Janine

    Vraagje; wat heb je zoal op jouw cv staan? Ook iets over uitblinkend in huishoudelijke hulp?

  • 28 Januari 2009 - 08:23

    Sonja En Fam.:

    Hé lieve Mark,
    wij hebben veel aan je gedacht de afgelopen tijd. Telkens komt er vanuit Nederland een vervelend telefoontje. Dat moet nu maar eens afgelopen zijn. Jouw kleine vriendinnetje heeft Elyne vergezeld. Heel lief van d'r.
    Hier is alles ok. De spanning wordt wat opgevoerd: Marlou jarig en Jacco cito. Heel erg veel succes met het zoeken naar werk, maarre, zo'n uitgebreide/veelzijdige cv kunnen ze daar toch niet naast zich neerleggen. Jij bent inmiddels van alle markten thuis. Daar moet een leuke job uit voortkomen.
    Oh ja, het ruikt lekker bij ons in de bijkeuken. Vriendjes zeggen zelfs: wat stinkt het hier. (Zo'n heerlijke citroengeur!) Jacco vond het volgens mij wel een flauw kadootje. De pennen zijn direct meegegaan naar school en getoond aan de leerkrachten. Dankje wel namens Jacco en Marlou.
    Tot horens, veel liefs Sonja en familie.

  • 28 Januari 2009 - 11:55

    Brainman:

    Gecondoleerd spaak,

    Ben blij dat je je nog wat vermaakt in land down under. Lees de verhalen met veel plezier.

    Hoe zit het met het weer? Hoorde dat er hier en daar wat branden zijn en dat temperatuur oploopt tot 50 graden? Jij daar ook last van?

    Nog veel plezier daar,

    Groeten Ramon

  • 28 Januari 2009 - 14:33

    Elyne:

    gelukkig mis je mij, ik mis jou ook heeeeeeeeeeel erg!
    Zet je ook nog ff de foto's van kerst en ons afscheidsdiner online?

  • 29 Januari 2009 - 06:48

    Berdien:

    Gecondoleerd spaaky.
    Lijkt me erg als je dan zo ver zit. (F)

    Zag vanochtend op teletekst dat het weer heftig is daar. Blijf je wel bij de branden vandaan? Of geen last van verder?

    Succes met het vinden van een baan, gooi je charmes in de strijd!

    xxxxx
    Berdien

  • 29 Januari 2009 - 09:40

    Dokter:

    yooo spaaky hoe gaat het? heb je mijn emailtje nog gehad???? mischien kun je aan het werk als nieuwe steve irwin daar! hehe mazzell

  • 29 Januari 2009 - 09:54

    Marije:

    Mark,

    Succes met vinden van werk, hoe kunnen ze jou nou niet aannemen??? Jij doet toch alles voor een paar potjes bier??? :D

  • 29 Januari 2009 - 10:50

    Geer:

    Hey mark

    Wat een leuke verhalen allemaal....
    Je hebt het dus erg na je zin :)
    Veel succes...geniet ervan...!!!!!

    Liefs geer...

    p.s Veel sterkte xx

  • 13 Februari 2009 - 01:53

    Ruud:

    Hey Spaak,

    Alles goed? Waar zit je momenteel? We zitten in Brisbane en gaan morgenochtend even naar Byron Bay. Daar zit je toch? Geef anders even een belletje.Mijn tel is: 0449222835. Hopelijk kunnen we even een paar biertjes drinken. Gr Ruud

  • 14 Februari 2009 - 14:46

    Ria:

    Hey Mark,
    Hoeveel kilo aarbeien heb je al geplukt? :-)
    Ik hoop dat jullie het naar jullie zin hebben en krijgen in het land van Abel Tasman.
    tot later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2009

On the road again

01 Mei 2009

an die arbeit

08 April 2009

Spiffing

04 Maart 2009

tja dan maar weer Sydney

18 Februari 2009

Barre tijden
Mark

Actief sinds 14 Aug. 2008
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 41807

Voorgaande reizen:

16 September 2008 - 16 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: