Sydney Sydney Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu Sydney Sydney Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu

Sydney Sydney Sydney

Door: Mark Hilbolling

Blijf op de hoogte en volg Mark

26 December 2008 | Australië, Sydney

Ben maar ff gaan zitten op boxing day om een verhaaltje naar jullie te zenden. Op dit moment zit het gros van jullie waarschijnlijk in de kroeg een vrolijk kerstfeest te vieren.

Om maar even weer vooraan te beginnen. Ik kwam met Livio hier in Sydney aan voor de eerste keer. Hij gaat op surfcursus en ik blijf hier wachten op mijn vriendinnetje. De eerste 2 dagen zat ik in the maze (doolhof in nl) en ze hebben het ook een mooi doolhof gemaakt. Ik zei dat ik mijn was uit de droger ging halen, maar dat heeft met 15 min langer geduurd dan gebruikelijk omdat ik het hokje waar de droger met mijn was in stond de hele tijd voor mij weg liep of ik het niet kon vinden. Maar goed gevonden, half droog, uithangen op mn kamer, ontbijt, niks doen, ff rondsjokken in de stad, ff in de zon zitten in hyde park, terug, $5,95 meal in irish pub, slapen. Volgende dag ben ik verhuisd naar het hotel dat Elyne geboekt had hier in Sydney. Super chill 2 persoonsbed. Dus even een film erin gedrukt en heerlijk uitgebreidt liggen filmkijken om de tijd een beetje te verdoen. des avonds werd Elyne hier afgezet vanaf het vliegveld en toen begon pakjesavond voor mij. Harstikke bedankt voor de mooie dingen die allemaal zijn meegestuurd. We hebben eerst ff een jetlag weggewerkt en daarna zijn we naar de Imax geweest. Das een 3d bioscoop, heel vet, en ze hadden een concert van u2. Daarna zijn we weer terug gereden naar Byron bay om het backpackers leven weer optepakken. Daar hebben we een beetje gechilld op het strand enz. Na een paar dagen zijn we weer naar sydney gereden. Dit hebben we deze keer maar in 2 etappes gedaan. Bij byron bay zijn we eerst nog naar het meest oosterlijke puntje van Australie gegaan (daar bij die vuurtoren) en toen doorgereden. Ergens halverwege hebben we een touristische route gevolgd om op zoek te gaan een overnachtingsplek. helaas liep deze weg dood en eindigden we weer bij een vuurtoren. Nouja toch maar ff uitstappen rondkijken, heel mooi, en ff pissen en wat springt daar rond, ja hoor 3 kangoeroes. Jeej fototjes maken. Super tof wilde kangoeroes en ze zijn ook best wel groot als ze rechtopstaan. Hup terug in de wagen, route terug volgen motel zoeken, eten voor bbq halen, doosje tooheys voor $35 wat $35 dan maar 2 doosjes mee. (weer $16 bespaard) bbq, pitten volgende dag doorrijden naar Sydney. Daar aangekomen weer ingecheckt in the maze. Daarna ff omkleden enz en naar xqlusive showtek. Jeej Nederlands feestje bouwen. Het was echt een super feest, veel mensen leren kennen, goed geluid en een prima lasershow. Uiteindelijk met z'n 7en terug naar ons hostel, omdat de rest geen slaapplek hadden. volgende dag lekker uitslapen en een $2 steak halen. Daarna Sydney weer uit, hup naar the blue mountains. dat ligt ongeveer op een uurtje rijden van sydney, maar is een wereld van verschil. Een geweldig stukje natuur en natuurlijk bergen. Wie komen we daar tegen, de mensen die we 2 dagen daarvoor in Sydney hebben ontmoet. Des avonds was het echt koud. ik denk dat het kwik hier ongevoor tussen de 10 en 15 graden aantikte. Hemd, t-shirt, lange onderbroek, trui en lange broek uit de kast gehaald en de koud getrotseerd met een pilsje. Volgende dag zouden we een wandeltocht maken door de bergen. We hebben per ongeluk een verkeerde afslag genomen en duizenden traptreden afgelopen en toen we eindelijk beneden waren hebben we de trein weer omhoog gepakt. Wel genoten van de natuur, natuurlijk.
Terug bij het hostel zijn we in de wagen gestapt en naar wat grotten gereden voor een toer. Dat was allemaal wel mooi maar de toer duurde 1 uur en na 15 min heb je het wel gezien. Die avond maar weer een bbq gehouden met iedereen van Sydney. De dag daarop zijn we naar Wollongong gereden om daar nog ff rond te kijken. Maar het was regenachtig dus weinig gedaan. De dag voor kerst zijn we weer naar Sydney gereden om wederom in the maze in te checken. Ja de mensen kennen me hier zo langzamerhand wel. Voor kerstdinner hebben we maar op zijn backpackers gegeten. GRATIS BUFFET bij het shark hotel. Echt een goed dinner en ook lekker veel. Na het kerstdinner zijn we terug naar het hostel gegaan om daar de rest van de avond doelloos rond te sjokken en heel veel lol te hebben met allerlei mensen die hier ook aan het doelloosrondsjokken waren. 1e kerstdag er vroeg uit voor Sunburnt christmas. Rond 1 uur zijn we op Bondi Beach aangekomen en na een kleine 30 min in de rij eindelijk het feest binnen gekomen. Daarna nog 15 in in de rij voor de lunch die je er kreeg. Donders smerig, vieze kip met koude pasta en groeten die stonken (y). Daarna een plekkie opgezocht en een super vet feest gebouwd. We kwamen Emma, Linsey en de hele Global gathering groep tegen. En nog wat mensen die net ontsnapt zijn uit Bundaberg. Tegen de avond een lekker kerstdinner bij de mac, omdat het voedsel op het feest niet weer willen proberen. Daar nog een Nederlandse tegen gekomen die we in harvey bay tegen zijn gekomen. Terug op het feest genoten van het uitzicht op de zee. Rond 10 uur was sunburnt christmas afgelopen, ik een beetje verbrandt op mijn hoofd en nek, Elyne verbrandt op haar armen rug en gezicht. Natijd nog ff nagepraat op het strand met loui en dionne (die trouwens vanaf blue mountains met ons meetoerd) terug naar het hostel, gratis met de trein enz. hier nog een paar pilsjes pakken en heerlijk geslapen.

Prettige kerstdagen en een Gelukkig nieuw jaar.

Mark

• 26 December 2008 - 01:59

Elyne:

Fijne kerst allemaal en een gelukkig nieuwjaar!
    en een kusje van Elyne

• 26 December 2008 - 03:31

Rick:

Spaak hlbllng

Kerln, kerst in down under wej wel is een ander gebeuren dan hier! mrtns is net terug van een onverwachte avond hofsteenge...
    Rustig aan daar..

greetz!

• 26 December 2008 - 07:27

Asserstraat 38:

Gelukkiig, weer een bericht. Hier zaten we al even op te wachten.
    Wat een leven hebben jullie daar in Down Under.Wij gaan de schaatsen uit het vet halen. liefs van je pap en mam

• 26 December 2008 - 10:01

Ger En Ria Van Dam:

Mark, Elyne en Laurens, hele goede dagen en een feestelijke jaarwisseling. Het blijft bijzonder dat jullie het nieuwjaarsfeest zo ver van huis vieren

• 26 December 2008 - 14:03

Stephan:

joo spaak,

Ook alvast de beste wensen he!

MZl

• 26 December 2008 - 14:21

Sjoerd:

Yo , vet verhaal man!!!
    Alvast een gelukkige jaarwisseling...
    YOO!!!

• 26 December 2008 - 14:25

Niekie D:

He Spaaky en Elyne!

Nog een fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar. Geniet er nog maar even van en we drinken er wel een stuk of wat op jullie :D

• 26 December 2008 - 14:47

Wendy:

Heee

Super gaaf allemaal zeg!
    Jullie ook alvast een gelukkig nieuwjaar gewenst!

Wendy

• 26 December 2008 - 22:18

Ria:

Jullie zijn verbrand, en wij moeten vannacht heel erg lepeltje lepeltje liggen, want het is hier -6.
    Leuk jullie gesproken te hebben en fijn om te horen, dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Hier waren de kerstdagen ook geslaagd, en we maken ons nu op voor een jubileum in Gieten.
    Liefs

gelukkig nieuwjaar alvast!

• 28 December 2008 - 15:45

Marijke:

SPAAAKY!
    alvast een gelukkig nieuwjaar! (L)

• 29 December 2008 - 19:58

Asserstraat 38:

wij wensen jullie twee een heel gezelige oude jaarsdag en een super gezellig vrolijk en gezond nieuwjaar!
    pap en mam

• 30 December 2008 - 10:43

Teun, Sonja & Kids:

Hoi tortelduifjes, alles nog ok? Vast wel. Vandaag feest aan de Asserstraat nr. 38. En feest op de ijsbaan. Jullie lekker warm oud en nieuw vieren, en wij met snowboots en handschoenen. Verschil moet er zijn. Lieve Mark en Elyne, alvast een fijne jaarwisseling toegewenst. Geniet nog een tijdje van elkaar en tot later. Veel liefs, Teun, Sonja, Jacco en Marlou.

• 31 December 2008 - 13:27

Ria:

Zojuist het vuurwerk op de Harbor Bridge gezien in het journaal. de jaarwisseling is bij jullie al voorbij, hier moet ie nog komen.
    Wij wensen jullie heel veel geluk, liefde en gezondheid voor 2009, en maak er een geweldig jaar van.
    Liefs
    harm,ria, marije

• 04 Januari 2009 - 18:14

Aaaarnds:

Heuj!

Eindelijk maar eens zo'n verhaal gelezen.. pff. wat een werk. Maargoed. Dat hebben we ook weer gehad:)
    Beetje mooi gehad met O&N? Hier uiteraard weer gekwerk... hehe..

We zagen op oudjaarsdag om 1300 (hier) nog hoe het was in Sydney @ 12am. (of is het dan pm?).. Warmte daar ! pff.. En dan is het hier maar een beetje kloteweer aan het wezen. Oneerlijk, als je het mij vraagt;)

Veel plezier nog ff en ik zal beloven in vervolg de verhalen helemaal te lezen(A)

Kus Erick (voortaan vanuit Leeuwarden)

• 05 Januari 2009 - 22:06

Janine:

Hoi Mark,
    Wat een fantastische verhalen schrijf jij! Applaus! Moet je wat mee gaan doen als je terug bent. Vraag je nog een beetje bijles in het huishouden van mams en dan met stofdoek en duikbril op een surfplank. Moet goed gaan.

Super dat je het zo naar je zin hebt. Blijf genieten en stiekem ben ik wel jaloers. Hebben ze ook cola Down Under?!

Groetjes en laat je niet weer verneuken door een rotte Fransoos!

Janine

• 05 Januari 2009 - 22:31

Jacques:

Hallo Spaak (vanwaar Spaak?),
    Een tijdje terug website doorgekregen van je vader (op bierviltje 's nachts in de ponybar), maar door wederzijds bierprobleem onlangs weer teruggevonden. Heb je hele verhaal gelezen en ben onder de indruk van je avontuur en verhalen. Je schrijfstijl doet mij denken aan zo'n wazig type die wel eens wat schrijft in het voetbalkrantje. Maak er wat moois van de komende tijd, ik blijf je volgen via www.ikvolgenvindjezelfwelopinternetgoogle.aus
    Groeten en nog veel plezier,
    Jacques

• 06 Januari 2009 - 17:16

Freeeeeeeeeeerk:

Yo Spaak!

Nog de beste wensen en moge het bier je het hele jaar maar weer fantastisch smaken!
    Elyne, jij natuurljk ook nog de beste wensen!

Genieten jullie daar nog maar even!

Groeten

• 14 Januari 2009 - 08:49

Karin V Veen:

Hey Spaaky,

Lees dit nu pas, maar klinkt als een zonnige en relaxte kerst!
    De beste wensen nog voor 2009!