Internationaal & Fraser - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu Internationaal & Fraser - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Mark Hilbolling - WaarBenJij.nu

Internationaal & Fraser

Door: Mark Hilbolling

Blijf op de hoogte en volg Mark

25 November 2008 | Australië, Noosa Heads

Voetbal, Footbal, soccer rond de wereld kent iedereen het. Dus ook hier in het mooie Australie. T is alweer een tijdje geleden dat k een bal heb aangeraakt, maar als er in het hostel een paar jongens schreeuwen, we have a game agains Central backpackers, ben ik van de party. Ons team, team Federal (naam van het hostel in bundaberg waar ik toendertijd verbleef) bestond uit 2 zuid koreanen, 3 japanners, 2 duitsers, 2 engelsen, 2 fransen en ik. Het team van Central had 1 Schotse gast en de rest was aziaat. We moesten de teams verdelen omdat wij meer spelers hadden, maar we konden een mooie pot van 9 tegen 9 maken. Na de eerste helft van ongeveer 50 a 60 min, was de stand 5-2 voor Central. Niet dat zij veel beter waren, maar wij moesten even op elkaar ingespeeld worden en dat bleek in de 2e helft, na 5 min hadden wij 4 grote kansen gemist en zij 1 gescoord. In de 15 min daarna ging ht aardig gelijk op, maar na een blessure bij een van onze zuid koreanen lieten we het kaas van het brood eten. we stonden achter met 8-2. Daarna hebben we het licht gezien, Juan (fransman) Park (zuidkoreaan) Jaimy en ik begonnen elkaar te vinden met combinatie's en lange ballen. We hebben de sterren van de hemel gespeeld en met nog 5 min op de klok hadden we de stand van 9-9 bereikt. In de laatste minuut kregen wij een corner, ik geef hem hoog voor, iets te hoog maar in het achterveld staat Mike die met een wilde uithaal de bal verkeerd met de buitenkant van zijn voet raakt en zo Juan bereikt die helemaal vrij kan intikken. Team Federal wint de eer. Na de wedstrijd werd er nog nagepraat en de zuidkoreanen natuurlijk wild van Guuusss en wouden alles weten van psv en de nederlandse competitie.

De maandag hierop zijn we naar Hervey bay gegaan waar een storm woedde. Mooi kloten want met dit weer kun je natuurlijk niet naar Fraser island. Daarom zijn we dan maar door gereisd naar Noosa, waar we een trip hebben geboekt naar Fraser voor het weekend. Voor deze trip moesten we naar hervey bay om daar op de boot te stappen. Jeej weer terug naar hervey. Daar hebben we op donderdag een introductie en uitleg gehad over de fraser trip. Tevens werden we opgedeeld in groepen van 11. Er waren 5 groepen, dus een hele zooi mensen die naar Fraser gaan. Voor de trip moest er nog heel wat gebeuren. Je moet natuurlijk eten voor 3 dagen hebben en belangrijk alcohol voor 3 dagen. Voor het eten zijn we naar de ALDI jaja de ALDI gegaan. Hier net zo goedkoop als in Nederland, maar ze hebben helaas geen bapao en de lekkerre curry. Hier hebben we een ruime 100 dollar met 11 man uitgegeven. Toen we de winkel uit liepen begon het ineens te regenen. Niet zomaar een regen, maar echt een immense hoosbui. Ik kon de lijnen op de weg niet meer zien, en straten veranderden binnen 1 minuut waterwegen. (gelukkig waren we met de wagen) Terug bij het hostel zien we drie groepen mt winkelkarretjes aan komen lopen, helemaal doorweekt, hun boodschappen nat enz enz. heerlijk. Daarna snel naar de bottle shop voor een doosje bier en een wijntje. pitten en de volgende dag hup naar fraser. het stralende mooie weer was al een voorproefje op wat we allemaal te zien zouden krijgen op het zandeiland. De bootreis naar het eiland nam ongeveer 30 min in beslag. Daarna waren we vrij. We hadden een route mee gekregen van het hostel wat we het beste kunnen rijden om allerlei mooie plekken te zien. Maar je kon ook je eigen draai eraan geven. Dat deden wij ook omdat we eerst maar een verkeerd reden en bij onze eigenlijke 2e stop aankwamen bij central station. Hier valt weinig te zien, er is alleen een wc en wat picknicktafels om te eten. Daarna naar lake mcKenzie, een van de mooiste meren van fraser. Geweldig mooi blauw water met een "sneeuw"wit strand (Jullie hebben daar toch ook sneeuw :p) hier hebben we even gezwommen en zijn we daarna door gegaan naar lake boojimanij ofzo om daar maar eens weer te zwemmen. Daarna zijn we naar onze eerste overnachtingsplek gereden. Het is belangrijk dat je daar slaapt omdat het een speciaal terrein is met een hek wat je beschermt tegen de dingo's die overal rondsjokken. Dingo's zijn beesten die op honden lijken en volgens de organisatie gevaarlijk kunnen zijn. Ook vreten deze beesten al je voedsel op als je het niet in de wagen laat staan. De eerste avond ging prima, Louii heeft voor chef gespeeld en een heerlijke bbq maaltijd bereid. Na de bbq hebben we met de groep the ring of fire gespeeld. Een spelletje waarbij de bedoeling is om zo nuchter mogelijk te blijven. Mmm dat zeg ik verkeerd, maar het was wel gezellig. Na the ring of fire maar ff socialisen met de andere groepen en nog maar ff geprobeerd wat slaap te pakken, wat helaas niet echt is gelukt. 30 min later zijn we begonnen met het afbreken van de tenten en zijn we als eerste groep naar het strand gereden om hier via het shipwreck naar het noordelijkste plekje waar je met de auto kunt komen te rijden en daar een ontbijt te pakken. De fransen waren helemaal in hun ding met het ontbijt en ik heb dus ook heerlijk een broodje ei met zand gegeten. (al het eten op fraser is met zand) Na een uurtje daar te hebben doorgebracht zijn we weer terug naar het zuiden gereden. Halverwege de rit is Linsey (Linsey en Emma hebben met ons meegereden van bundaberg en rijden mee naar brisbane) onwel geworden en heeft de rest van de dag niks anders gedaan als brokkelen. Mooi vervelend. Hierdoor hebben we een paar dingen overgeslapen en zijn we rechtstreeks naar een meer gereden waar ook toilet en douchefaciliteiten waren. Hier hebben we van een prachtig uitzicht genoten. Links mooie zand duinen en rechts een regenwoud. In het midden een natuurlijk meertje met catfish (ik geloof het nog steeds niet en k moet nog ff opzoeken hoe het kan) maar ik heb ze gezien en ze leken donders veel op de meerval zoals wij hem kennen. Hier hebben we een beetje te veel tijd doorgebracht. Toen we naar onze kampplek wouden rijden kwamen we erachter dat we al te laat waren om over het strand te rijden ivm het hoog tij. Tevens was Linsey nog steeds ziek en zijn we naar central station gereden om daar te kamperen. Helaas moet je voor die kampeerplek reserveringen hebben dus zijn we doorgereden naar lake mcKenzie, waar geen kampplek is maar daar hebben we wc en douche faciliteiten en het is een beetje in the middle of nowhere dus weinig kans om door de rangers gepakt te worden en een boete te krijgen voor illegaal kamperen. We zijn hier met 2 wagens aangekomen. Met de mensen in de andere wagen hebben we nog geen kennis gemaakt, maar het klikte gelijk, gvd wij hebben ook warm bier. Na enig speurwerk heeft iemand toch een kampplek gevonden, alleen deze is speciaal voor wandelaars. Maakt niet uit een plek is een plek. Tenten bouwen en eten. Louii speelt weer voor chef, ik houd me bezig met het alcohol en de sociale contacten met de andere groep. Na het eten word louii ook onwel en een van de andere groep kan zijn eten ook niet binnenhouden. hierop besluit het grooste gedeelte van de groep om maar te gaan slapen. (hallooooooo het is zaterdag 7 uur 's avonds) goed dat k al wat contacten heb gelegd met de andere groep. Die bestond uit 6 canadezen en een paar engelsen. Geweldige avond met hun gehad, sambuca vodka and warm beer. Wat wil je nog meer. Na enkele uurtjes begonnen de ogen toch een beetje te hangen en ben ik maar ergens in een tent gekropen. De volgende ochtend zijn we vroeg de tent uitgeschopt door de mensendieopzaterdagavondvroegopbedgaanenvervolgenszondagochtendom6uurwakkerwordenengekkeideeneinhunhoofdhalen met de reden dat de ranger wel eens langs zou kunnen komen en als we dan nu onze tent opruimen en alles weer in de auto pakken en op het strand verder slapen dan zal het allemaal niet opvallen. Geweldig idee, als je zaterdag om 7 uur in bed lag. Maar ja, dan moet ik maar ontbijt maken. 24 eieren in een pan en koken maar. heerlijk iedereen heeft van het ontbij genoten. Alleen hebben we te weinig water over om de hele dag mee door te komen. Ik heb me maar opgeofferd om de laatste blikken op te drinken. Ja ik heb hier een zware tijd. verplicht aan het bier. (sorry mam, maar het was gratis) We hebben de hele dag bij lake mcKenzie doorgebracht en daarna zijn we terug naar het hostel gereden. Hier bleek dat er nog meer mensen onwel zijn geworden op het island. Maandag ochtend ben ik ook wakker geworden met donders misselijk gevoel in mijn maag. K heb de hele dag lopen brokkelen en zoals engelsen dat mooi kunnen zeggen explosive diarea. Vandaag voel k me alweer wat beter en k gaat over 15 min beginnen met het bereidden van een mosterd soep. Vanavond cheap tjuuuuueessssdaayyyy big pizza for 4,90$ (omgerekend 2,75 euro) whooohooo

groeten

Mark

• 25 November 2008 - 07:35

Marije:

Nou Spaak, zo te horen burger je jezelf daar al aardig in... Nu begrijp ik ook wat je voor de telefoon zei: water was op en er was nog wel bier! ;) Kun je hier in Nederland niet voorstellen, maar in jou situatie wel!
    Geniet er nog van en we horen wel weer van je!

xx.

• 25 November 2008 - 08:53

Elyne:

wtf? Mostersoep?! Ik was nog wel zo blij dat ik zondag mostersoep had gegeten met het idee dat jij dat moest missen ;)
    Maar goed verhaaltje hoor! Nu op naar Sydney? ik ben er ook bijna ;)

Lief Kusje

PS. Je hebt wel het grote wokavontuur gemist, waar geopende flessen verplicht leeg moeten en ook geen water aanwezig was.... :D

• 25 November 2008 - 11:36

Elyne:

wil je ook nog naar india? :S

• 25 November 2008 - 11:38

Kirsten:

Heey Spaak!

Mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt :) Alleen mis je hier wel van alles ;):( Maar dat moet maar weer ingehaald worden!
    Nog even en dan is Elyne ook bij je :) Echt leuk voor jullie! Heeeel veel plezier alvast en pas een beetje op dr hea! ;)

Rustig aan daar!

Kusje

• 25 November 2008 - 12:15

Hey Mate
    Wat weer een verhaal, en wat een belevenissen!
    Nu op naar Sydney, en nog maar 14 dagen dan kun jij op het vliegveld een nieuw reisgenootje op halen.En wat ook super is, je kunt heerlijk 3 nachten in een hotel slapen :-)
    We missen je hier, maar we genieten van je verhalen en zijn blij dat je het super naar je zin hebt.
    Liefs uit Buinen

• 25 November 2008 - 13:01

Hey Mate
    Wat weer een verhaal, en wat een belevenissen!
    Liefs uit Buinen

• 25 November 2008 - 14:02

Jeff:

Dude,
    Als ik jullie was zou ik niet meer naar de Aldi gaan:P Heerlijk, zon voedselvergiftiging;)
    haha.. Hej maar als je terug bent wil ik weer kunnen genieten van die ontbijtjes van je! Gewoon NL style. Nix geen gekots:P haha..
    Enjoy pik! Dikke kus!

• 25 November 2008 - 17:03

Marco:

Spaak,

Wederom weer top verhalen.

Have fun,

mzls

• 25 November 2008 - 23:53

Mark:

Ohja, dan ben ik nog vergeten dat ik bijna mijn eigen camera heb weggegooid, ik had hem in een puutje in de wagen van fraser liggen. In dat puutje zat ook nog een lege zak chips en een paar lege blikjes, heel erg dom van mij, dus iemand heeft gedacht dat dat afval was en het in de container gegooid. 2 uur later kom ik er ineens achter dat ik hem kwijt ben en ben k overal gaan zoeken. Het enige wat ik me kon bedenken dat hij in de container lag. 10 min in een vuilnisbak graaien en k had hem weer, tesamen met mijn pakje drum en een aansteker.

• 28 November 2008 - 08:55

Marije:

Als je hem toch terug gevonden hebt, mag je er ook wel wat foto's opzetten, vind het altijd leuk om je foto's te bekijken!

Nog en kleine 1,5 week en dan is Elyne bij je!:D
    Rust hier....:P

• 29 November 2008 - 17:28

Asserstraat 38:

hallo Mark, we zijn het met Marije eens. Altijd leuk om foto's te bekijken.Als we jouw verhalen zo lezen, drinken jullie daar bier zoals wij hier koffie drinken. Groetjes en liefs van je pap en mam

• 30 November 2008 - 09:58

uh mam jij drinkt thee

• 30 November 2008 - 14:35

Elyne:

De sjonnies!!!!!!!!!!!!! jij hebt heel wat gemist..... :P

• 01 December 2008 - 07:37

Ria:

Net je foto's bekeken.Doe je alles in een keer daaro, Kerstfeest en Carnaval ( leuke hoedjes en pruiken daaro)
    En ik begrijp nu ook waarom je nieuwe schoenen nodig hebt, maar helaas de koffer is vol.
    Maar volgens de foto's heb je het wel naar je zin, maar komen er ook nog "werkfoto's" :-)
    Groetjes uut buun'n

• 01 December 2008 - 14:23

Sonja:

Hé hoi grote neef,
    Ik meende toch te hebben begrepen dat je ook ging werken in Australie??? Of krijg je daar alles gratis?? Enne, de Sjonnies waren weer leuk. Teun heeft goed op Elyne gepast hoor! Nog een paar dagen en dan kunnen jullie samen genieten daar.
    Lieve Mark, veel plezier nog daar. Enne, niet je moeder vergeten hè vrijdag!! Tot later, liefs Sonja

• 02 December 2008 - 11:10

Jeffrey:

Ah G'day mate!

Mooie verhalen weer!
    Het bier smaakt daar wel lekker zo te horen!

Wat word je volgende bestemming?

Geniet, maar drink met maten;)

• 03 December 2008 - 02:28

Mark:

ik geniet en ontmoet veel maten, next stop is Byron Bay